کد خبر: ۴۲۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت : با رفع حاشیه در بازار خودرو ، تنها متقاضیان واقعی جهت خرید به بازار مراجعه می کنند.

افزایش آمار شکایات ناشی از پیش فروش خودرو در تهران

به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت : با رفع حاشیه در بازار خودرو ، تنها متقاضیان واقعی جهت خرید به بازار مراجعه می کنند.

سعید موتمنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به افزایش کلاهبرداری در جریان پیش فروش ها اخیر تعدادی از شرکتها افزود : بر اساس مصوبه هیات دولت در اردیبهشت ماهامسال ، کلیه  شرکتهایی که خواستار پیش فروش هستند باید از وزارت صنعت و معدن مجوز دریافت کنند چرا که در جریان برخی از پیش فروش هایی که در جراید اعلام می شود کلاهبرداری هایی صورت می گیرد که عمدتا مربوط به شرکتها و نمایشگاههای فاقد پروانه کسب است.

وی با توجه با پیش فروش غیر مجاز خودرو در برخی در واحد های بدون مجوز افزود:  متاسفانه این واحد ها با عرضه خودرو کمتر از قیمت واقعی آن، مردم را وسوسه و ترغیب به خرید می کنند درحالی که خودرویی در کار نیست.

وی با اشاره به اینکه اغلب قراردادهای منعقد شده در این پیش فروش ها یکطرفه است ، گفت :  واحدهای بدون پروانه با دادن آگهی در روزنامه ها اقدام به جذب مشتری می کنند درحالی که بر اساس ماده 17 تبصره 3 قانون جراید باید قبل از قبول هر گونه آگهی ، پروانه کسب این شرکتها رویت شود این در حالی است که هم اکنون اغلب اگهی که در روزنامه ها برای پیش فروش خودرو چاپ می شود توسط واحدهای بدون مجوز است.

وی گفت : در هفته های گذشته متاسفانه شرکتی در زابل ، با پیش فروش پراید ، ظرف 6 ماه، 250 میلیون تومان کلاهبرداری نموده بود این شرکت با ترفند قیمت کمتر مشتریان را جهت خرید وسوسه کرده بود.

وی همچنین با توجه به فعالیت برخی از سایتهای خرید و فروش خودرو در فضای مجازی گفت : بر اساس ماده 87 قانون نظام صنفی کسانی که خواستار فعالیت سایبری هستند  باید از اتحادیه پروانه کسب دریافت نمایند از این رو بسیاری از این سایت های فروش غیر قابل اطمینان و  مورد تائید اتحادیه نمایشگاه داران نیست.

وی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار نمایشگاه اتومبیل فاقد پروانه کسب گفت : در حال حاضر نزدیک به 10 هزار دفتر خرید و فروش خودرو وجود دارد که به جهت عدم توجه به کسب مجوز فعالیت در این حوزه تعداد آنها افزایش یافته است .

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت : اتحادیه نمایشگاه داران به منظور جلوگیری از این جریان و گسترش فعالیت این گونه دفاتر ، اقدامی را آغاز نموده است چرا که با ادامه این روند مسلما روز به روز شاهد افزایش کلاهبرداری در معاملات خرید خودرو خواهیم بود.

موتمنی افزود : متاسفانه دفاتر بدون مجوز با هدف عوام فریبی پس از راه اندازی دفتر با پول دریافتی از مصرف کننده برای پیش خرید خودرو اقدام می کنند.

وی با توجه به افزایش آمار شکایات از واحدهایی که اقام به پیش فروش خودرو نمودند ، تصریح کرد : در حال حاضر هزار واحد خرید و فروش دارای مجوز کسب در تهران وجود دارد که تاکنون از هیچ یک از این واحدها شکایتی صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تعطیلی بیش از 60 نمایشگاه خودرو در تهران اظهار داشت : تعطیلی اغلب این نمایشگاهها به دلیل مشکل مالیات بر ارزش افزوده بود که خوشبختانه این مشکل با پی گیری های اتحادیه نمایشگاه داران تقریبا حل شده است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"