کد خبر: ۴۲۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : آغاز همکاری با برخی از شرکتهای بزرگ خودروسازی بزرگترین دستاورد و اتفاق صنعتی در پسا برجام است.

بزرگترین دستآورد خودروسازان در پسا برجام

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : آغاز همکاری با برخی از شرکتهای بزرگ خودروسازی بزرگترین دستاورد و اتفاق صنعتی در پسا برجام است.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به طرح برخی انتظارات از صنعت خودرو و قطعه سازی کشور در پسا برجام گفت : اینکه گاها برخی مطرح می کنند انتظارات صنعت خودرو در پسابرجام برآورده نشده است قطعا نظر دقیق و درستی نیست .

وی گفت : در جریان تحریم ها شرکتهای بزرگی مثل پژو، بوش و زیمنس که ایران را ترک نمودند در مدتی که از اجرای برجام می گذرد مجددا به ایران بازگشتند که خود یکی از اثرات مثبت این مساله است.

وی تصریح کرد : متاسفانه در جریان تحریم ها ، ارتباط و همکاری با بسیاری از شرکتهای خارجی با موانع زیادی مواجه گردید که با پذیرش برجام بخش زیادی از موانع برطرف شده است.

وی گفت : خوشبختانه امروز شاهد حضور هیات های بزرگ اقتصادی و صنعتی از کشورهای مختلف و صاحب تکنولوژی در ایران هستیم که این جریان نشان از تاثیر برجام بوده است.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور تاکید کرد : البته تا دستیابی به شرایط معمول گذشته در همکاری ها ، قطعا فرصتی لازم است ضمن اینکه به تدریج این شرایط در حال آماده سازی و شاهد بهبود اوضاع هستیم. 

نجفی منش تصریح کرد : مسلما ورود خودروسازان خارجی می تواند در توسعه و پیشرفت صنعت خودرو مؤثر باشد همچنین با حضور شرکتهای خارجی می توان شاهد عملکرد بهتری در  صنعت قطعه سازی کشور باشیم.

وی اظهار داشت : البته رفع تحریم ها به تنهایی کمکی به صنعت خودرو نخواهد کرد بلکه این خودروسازان هستند که باید به سمت جهانی شدن حرکت نمایند تا به جایگاه مناسبی در این صنعت دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به طرح  ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید خودروسازان گفت : مسئولیت ورود هر گونه قطعه بی کیفیت به خط تولید شرکتها بر عهده خود خودروساز است . خودروسازان باید سیستمی را طراحی نمایند تا ورود قطعات به خطوط تولید را کنترل نماید.

وی اظهار داشت : مطابق با استانداردهای بین المللی باید نظارت بر جریان تامین قطعات بر خطوط تولید خودروسازان صورت گیرد و این شرکتها هستند که باید فرایند ورود ، تولید و خروجی را کنترل نمایند.

وی خاطر نشان کرد : امروز کسانی که قطعه ساز را در ورود قطعات بی کیفیت مقصر می دانند اغلب افرادی هستند که خارج از مجموعه های صنعتی فعالیت دارند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"