کد خبر: ۴۲۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، مجمع عمومي ساليانه سهامداران شركت ایران‌خودرو ديزل در آخرين روز تیرماه سال 1395 در محل اين شركت و با حضور بيش از 70 درصد سهامداران آن برگزار شد.

خبر خوش ايران خودرو ديزل براي سهامداران در مجمع عمومي ساليانه

به گزارش خبرخودرو ، مجمع عمومي ساليانه سهامداران شركت ایران‌خودرو ديزل در آخرين روز تیرماه سال 1395 در محل اين شركت و با حضور بيش از 70 درصد سهامداران آن برگزار شد.

در ابتداي اين مجمع مهندس غلامرضا رزازي مدیرعامل محترم شركت ایران‌خودرو ديزل ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان به ارائه گزارشي به سهامداران پرداختند. در اين گزارش كلياتي درباره شركت، برنامه‌ها، جايگاه ایران‌خودرو دیزل در صنعت، عملكرد آن در سال 94، برنامه‌های آتي و اطلاعاتي درباره شرکت‌های تابعه مطرح گرديد.

ايشان با ابراز خشنودي از اينكه در سال گذشته تركيب سهامداران ايران خودرو ديزل به نفع سهامداران بورس تغيير زيادي داشته و سهم 24 درصدي سهامداران بورسي به 42 درصد افزايش پيدا كرده است اين روند رو به رشد را به فال نيك گرفتند.

غلامرضا رزازي با اشاره به اين موضوع كه در سال 93 مشكلات خاصي گريبانگير صنعت خودروسازی كشور شده بود و شركت ایران‌خودرو ديزل نيز از اين مشكلات مبرا نبود خاطرنشان كرد در آن شرايط شاهد ركود بازار و كاهش نقدينگي بوديم و شوك ديگري كه به شركت وارد شد محدودیت‌هایی بود كه سيستم بانكي با آن مواجه شده بود و سرانجام اين مشكلات، روند توليد و عرضه محصولات را با مشكل مواجه كرد.

وي افزود: اين روند تا حد زيادي در سال 94 متوقف گرديد و شركت موفق شد در سه‌ماهه پايان سال، رشد 50 درصدي توليد را تجربه كند.

مدیرعامل شركت ایران ‌خودرو ديزل همچنين تاكيد كرد مشكلات ايجاد شده در اثر تحريم‌ها ما را مجبور به اتخاذ رويكرد طراحي و ساخت محصولات جديد و همچنين انتخاب همكاران و شركاي جديد تجاري كرد كه اين روند در سال‌های 93 و 94 پيگيري شد و در آغاز سال 95 شاهد تركيب محصولات كاملي در سبد محصولات شركت ايران خودرو ديزل بوديم و رويكرد شركت در زمينه داخلي‌سازي محصولات باعث شد تا مواردي همچون تحریم‌ها و فشارهاي اقتصادي، كمترين تأثیر را بر روي شركت بگذارد.

غلامرضا رزازي با اشاره به اين موضوع كه شركت ایران‌خودرو ديزل می‌تواند ادعا كند كه در زمینهٔ محصولات بازار خودروهاي تجاري و مسافري داراي تنوع كامل محصولات است و توانايي تأمین كامل بازار در زمينه تمامي محصولات را دارد، تاكيد كرد كه اين شركت با همكاري شركاي خارجي خود اين روند را در سال جاري نيز به‌پیش خواهد برد.

وي افزود: امسال نيز با سبد محصولات متنوع توانسته‌ايم در زمینه كاميونت سهم بازار مناسبي را براي خود در ميان رقبا به دست آوريم و در همين راستا قراردادهایی براي كاميون، كاميون كشنده و ديگر محصولات با شرکت‌های خارجي در دستور كار داريم. پروژه‌ي اتوبوس‌های شهري 12 و 15 و 18 متري، با طراحي داخلي، نمونه‌سازی شده و در حال توليد و شماره‌گذاری و تحويل به بازار است. محصول اتوبوس بین‌شهری نيز با استفاده از قواي محركه شركت بنز و ZF در حال طراحي و نهايي‌سازي است. همچنين در بخش ون و مینی‌بوس، استقبال خوبي در بازار از اين محصولات شده و محصول جديد مینی‌بوس با طول 7 متر نيز، نمونه‌سازی شده و در مراحل نهايي كار براي عرضه به بازار است.

مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: محصولات آمبولانس و پيكاپ توليد مشترك ايران خودرو ديزل با همكاران خارجي و وانت آريسان با همكاري شركت ایران‌خودرو با تيراژ بالا آماده توليد و ارائه به بازار است كه توليد اين محصولات و رسيدن به اين دستاوردها، نشان از تعامل بالاي شركت ايران خودرو ديزل با ساير شرکت‌ها از جمله شركت‌هاي خارجي به عنوان رويكرد اصلي اين شركت است.

مهندس رزازي با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور در سال‌هاي گذشته، از افزايش سهم بازار اين شركت از 5/15 درصد در سال 93 به 18 درصد در سال 94 خبر داد كه ادامه اين روند افزايشي براي سال جاري نيز با پیش‌بینی توليد 5 هزار دستگاه، در دستور كار قرار دارد.

وي در ادامه تصريح كرد: در سال گذشته عليرغم ركود بازار قراردادهای خوبي با شرکت‌های داخلي همچون سازمان شهرداري‌ها، سازمان‌هاي اتوبوسرانی، وزارت بهداشت و ديگر ارگان‌ها داشتيم و برنده شدن در مناقصه‌هایی همچون فروش اتوبوس و دیگر محصولات و همچنين انعقاد قراردادهاي طرح نوسازي ناوگان‌ حمل و نقل كشوري و طرح نوسازي وزارت راه می‌تواند تأثیر زيادي بر روي وضعيت شركت داشته و در اين خصوص افق روشني را براي ادامه مسير پیش‌بینی مي‌كنيم.

مدیرعامل ایران‌خودرو ديزل همچنين با اشاره به بخش صادرات اين شركت به رشد خوب صادرات محصولات شركت اشاره داشته و محصولات ایران‌خودرو ديزل را از نظر كيفي در سطح خوب استانداردهای بين‌المللي دانستند كه برنامه مدوني براي بهبود هرچه بهتر محصولات تهيه ‌شده كه  اين روند روبه‌رشد باعث ارتقاء دو برابري رضایت‌مندی مشتريان نسبت به سال گذشته شده است.

ايشان با اشاره به توافق نهايي، با شركت ایران‌خودرو ديزل با شركت مرسدس بنز براي ايجاد دو شركت مشترك درزمينه‌هاي فروش و خدمات پس از فروش محصولات، خاطرنشان كردند كه مذاكرات قراردادي درحال انجام و قرار است همکاری‌ها به‌زودی آغاز شود كه گام بلندي درزمینهٔ قراردادهای خارجي شركت به حساب مي‌آيد.

در پايان مديرعامل شركت ایران‌خودرو ديزل با يادآوري روند رو به رشد قيمت سهام شركت از ابتداي سال تا به امروز كه به بيش از 18 درصد رسيده با اشاره به خبر خوش معافيت مالياتي افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارائي‌هاي شركت، از افزايش قريب‌الوقوع در حدود 101 درصدي سرمايه سهامداران خبر داده و آن را به دريافت تاييد‌هاي لازم ازمراجع ذيربط و برگزاري مجمع فوق‌العاده ديگري در آينده نزديك منوط دانستند و ابراز اميدواري كردند كه اين روند رو به رشد براي سهامداران در سال 95 با توسعه همكاري‌هاي خارجي و افزايش رويكرد داخلي سازي محصولات ادامه داشته و تضمين كننده درآمدزايي، توسعه محصولات و رشد اقتصادي هرچه بيشتر و بدست آوردن جايگاه واقعي شركت ايران خودرو ديزل باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"