کد خبر: ۴۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : متاسفانه فشاری زیادی در شرایط رکود اقتصادی به تولیدکنندگان وارد می شود از این رو برای حل این مشکل‌‌ باید با کاهش سود سپرده‌ها و ارائه تسهیلات از صنعتگران داخلی حمایت شود.

شروط بانک ها برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان

به گزارش خبر خودرو، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : متاسفانه فشاری زیادی در شرایط  رکود اقتصادی به تولیدکنندگان وارد می شود از این رو برای حل این مشکل‌‌ باید با کاهش سود سپرده‌ها و ارائه تسهیلات از صنعتگران داخلی حمایت شود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : چنانچه دولت حمایت ویژه‌ای را از بخش های تولیدی و صنعتی نداشته باشد قطعا شاهد رشد منفی در صنعت کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد : برای اینکه اقتصاد کشور توسعه پیدا کند باید به پویایی بخش تولید پرداخته شود البته  در این زمینه باید حضور بخش خصوصی نیز در فعالیت‌های مختلف اقتصادی گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد : مدت زیادی است که تولیدکنندگان فشار زیادی را برای دریافت تسهیلات به دلیل نرخ بالای سود بانکی تحمل می‌کنند و این امر رونقی به بخش تولید نمی‌دهد.

وی با توجه به کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی اظهار داشت : با وجود کاهش صورت گرفته در نرخ سود تسهیلات ، بانک ها برای پرداخت تسهیلات شروط مختلفی را اعلام می کنند که هر تولیدکننده حائز آن شرایط نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلاتی در اختیار واحدهای متقاضی قرار نگرفته است ، یاد آور شد : در این سالها به دلیل تحریم ها و سایر شرایط خاص تولیدکنندگان با شرایط دشواری روبه‌رو بودند و حال برای آنکه بتوانند به فعالیت مناسب بپردازند نیازمند حمایت مالی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با توجه به شرایط جدید ارائه تسهیلات گفت : بر اساس تصمیمات اخیر دولت مقرر شده تا در ارائه تسهیلات جدید معوقات و چک های برگشتی تولیدکنندگان توسط سیستم بانکی ملاک قرار نگیرد اما باید دید سیستم بانکی بدون توجه به این موضوعات حاضر به پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان خواهد بود.

سهل آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر اغلب بخش های تولیدی با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند ،اظهار داشت : متاسفانه۷۰ درصد از واحدهای تولیدی نیز  با رکود رکود و کاهش تولید مواجه شدند از این رو به سرعت برای حل این معضلات چاره‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد : هم اکنون اغلب تولیدکنندگان درگیر دیون معوق هستند و سیستم بانکی مدعی است به آنها تسهیلات پرداخت کرده درحالیکه فقط بدهی تولیدکنندگان را به روز کرده است.

وی همچنین با اشاره به تاثیر سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد و تولید کشور اعلام کرد : البته نباید تصور شود که با حضور خارجی‌ها و سرمایه گذاری در کشور اقتصاد توسعه خواهد یافت چرا که بسیاری از این شرکتها به دنبال بازار ایران هستند. البته مشارکت و همکاری میان صنایع تولیدی داخلی با شرکتهای خارجی می تواند در به روز رسانی تولید و ورود تکنولوژی جدید در بخش های تولیدی و صنعتی کشور کمک موثری باشد.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"