کد خبر: ۴۲۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران گفت : از ابتدای خردادماه تولید موتورسیکلت های کابراتوری در کشور ممنوع شده است.

ممنوعیت ورود و ثبت سفارش موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کشور

به گزارش خبر خودرو ، نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت  ایران گفت : از ابتدای خردادماه تولید موتورسیکلت های کابراتوری در کشور ممنوع شده است.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به مذاکرات اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : بر این اساس مصوب گردید تا از خرداد ماه امسال ورود و ثبت سفارش موتورسیکلت‌های کاربراتوری به کلی ممنوع شده است.

وی با توجه به مصوبه سال گذشته دولت در خصوص توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری اظهار داشت : تاکنون موتورهای انژکتوری وارد بازار کشور نشده و تنها به صورت نمونه این موتورها وارد ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چینی ها در حال تست موتورهای انژکتوری برای عرضه با بازار ایران هستند ، تاکید کرد : در حال حاضر در هیچ جای دنیا موتورسیکلتی به صورت انژکتوری در کلاس 125 سی سی که قالب تولیدات کشور است تولید نشده و همچنان کلیه موتورسیکلت های انژکتوری در کلاس 250 سی سی به بالا قرار دارند.

وی تصریح کرد : با توجه به شرایط موجود تولید و عرضه این نوع موتورها قطعا از ابتدای مهرماه این طرح قابل اجرایی نخواهد بود بلکه پیش بینی می شود حداقل تا پایان امسال این امکان اجرا داشته باشد.

وی تصریح کرد : دولت باید حتما فرصتی را به تولیدکنندگان در این صنعت اختصاص دهد چرا که همچنان اجناس زیادی  در انبارها وجود دارد و باید در این زمینه تکلیف تولیدکنندگان مشخص شود.

وی گفت : از ابتدای امسال هیچ تولیدکننده ای نیز ثبت سفارشی نداشته است زیرا شرایط بازار به نحوی نبوده که کسی بخواهد ثبت سفارش داشته باشد و یا کالایی را  وارد کند به طوری که همه تولیدکنندگانی که کالایی را وارد کردند همگی از ثبت سفارش های سال گذشته بوده و امسال کسی جنس جدیدی وارد نکرده است .

نایب‌ رئیس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت  ایران در ادامه از افت تقاضا در بازار موتورسیکلت نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت : بازار امسال متاسفانه بسیار سنگین و با رکود جدی همراه است به طوری که در حال حاضر وضعیت موجودی انبارهای تولیدکنندگان داخلی به شکلی است که شاید چندین سال زمان نیاز باشد که محصولات موجود به فروش برسند به عنوان مثال محصولاتی مانند موتورسیکلت های سنگین مصرف آنها در ایران محدود است و تولیدکننده زمانی که هزار تا وارد می کند گاها سه سال طول می کشد این موتورها را به فروش برساند.

حجازی  با اشاره به اینکه 70 درصد مصرف بازار موتورسیکلت ایران مربوط به موتورهای 125 سی سی است تصریح کرد : البته خروج این موتور با توجه به اینکه حجم وسیعی از تولید و مصرف بازار ایران را در اختیار دارد غیر ممکن است ضمن اینکه اوضاع بخش وسیعی از قطعه سازان نیز به تولید این موتورها وابسته است.

وی همچنین در خصوص امکان داخلی سازی تولید موتورهای انژکتوری در کشور گفت : هر چند تازه چینی ها در این خصوص اقدام کردند اما تولید کنندگان ایرانی ها نیز در این زمینه ورود کرده اند اما تاکنون در این راستا نتیجه ای حاصل نشده است.

وی تاکید کرد : انتظار می رود قطعه سازانی که توان لازم را دارند باید در این زمینه وارد شوند.

وی گفت : هدف انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت ایران تولید قطعات موتورهای انژکتوری در داخلی و ایجاد اشتغال برای کشور است زیرا با توجه به اوضاع اقتصادی کشور نباید اجازه داد برای ورود این گونه موتورها تا این میزان ارز از کشور خارج شود.

وی  تصریح کرد : البیته انجمن تولید کنندگان موتورسیکلت ایران همپا با سیاست های نظام به پیش می رودامید است بتوانیم به وظایف خود در ایجاد هوای پاک عمل نماید.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"