کد خبر: ۳۹۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، مدیر تضمین کیفیت ایران خودرو با توجه به آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی گفت : در میان 14 محصول ایران خودرو که در سبد ارزیابی کیفی خودروهای داخلی قرار گرفتند 8 محصول ایران خودرو به لحاظ امتیاز منفی نیز نسبت به ماه گذشته بهبود یافته است.

هایما در اولین حضور خود موفق به کسب 3 ستاره کیفیت شد

به گزارش خبر خودرو ، مدیر تضمین کیفیت ایران خودرو با توجه به آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی گفت : در میان 14 محصول ایران خودرو که در سبد ارزیابی کیفی خودروهای داخلی قرار گرفتند 8 محصول ایران خودرو به لحاظ امتیاز منفی نیز نسبت به ماه گذشته بهبود یافته است.

سهراب برفروشان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : جدول ارزیابی کیفی خودروها در دو ماه گذشته نشان می دهد که افت کیفیتی در خودروهای پژو صورت نگرفته است بلکه کلیه محصولات پژو از ابتدای اجرای روش جدید ارزیابی کیفی خودروها  تک ستاره بودند ضمن اینکه سایر محصولات ایران خودرو در این روش جدید کیفی خودروها 2 ستاره و یا 3 ستاره را کسب نمودند.

وی تصریح کرد : از مهر ماه سال 94 ، روش گذشته ارزیابی کیفی خودروهای داخلی متوقف و ظرف دی و بهمن 94 خودروسازان به صورت آزمایشی روش جدید ارزیابی کیفی خودروها را اجرا نمودند به طوری که از اسفند ماه سال گذشته عملا روش جدید به عنوان روش رسمی ارزیابی کیفی خودروها در دستور کار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد قرار گرفت.

وی افزود : با آغاز روش جدید ارزیابی کیفی خودروها از اسفند ماه سال قبل ، خودروهای پژو 405 و پژو پارس هم در سایت تهران و هم در سایتهای جانبی فارس ، خراسان و مازنداران به لحاظ کیفیت در جدول تک ستاره بودند البته همزمان تلاش گردید تا امتیاز منفی کاهش یابد چرا که با کاهش امتیاز منفی از حدی معین ، خودروها حائز ستاره بیشتری می شوند.

وی گفت : از مجموع 32 محصولی که در سبد ارزیابی آدیت خودروها قرار دارند تقریبا 16 نماینده ایران خودرو در این سبد ارزیابی قرار گرفته است که 14 محصول سواری و 2 محصول نیز وانت است. ضمن اینکه از میان 32  خودرو مورد ارزیابی، 7 خودرو در 4 ماه گذشته  موفق به کسب 3 ستاره کیفی شدند که  5 محصول مربوط با احتساب گراند ویتارا و هایما مربوط به  تولیدات ایران خودرو است .

وی همچنین با اشاره به ارتقاء کیفی محصول رانا در جدول ارزیابی کیفی خردادماه شرکت بازرسی کیفیت اظهار داشت : البته در دو ماه اول اجرای روش جدید ارزیابی کیفی خودروها محصول رانا تک ستاره بود اما در اردیبهشت ماه این محصول دو ستاره و در خردادماه رانا  موفق به کسب 3 ستاره کیفیت گردید.

مدیر تضمین کیفیت ایران خودرو همچنین با اشاره به اولین حضور خودروهایما در جدول ارزیابی کیفی خودروها گفت : در خردادماه دو خودروی هایما و وانت تندر ایران خودرو حائز 3 ستاره شدند البته هایما اولین حضورش از ابتدای تولید در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی بود که خوشبختانه در اولین حضور این خودرو موفق به کسب 3 ستاره کیفیت گردید .

برفروشان در ادامه با توجه به تک ستاره شدن پژو 206SD  یاد آورشد : این مسئله به جهت برخی مشکلات در حوزه الکتریک  این خودرو بود که خوشبختانه رفع گردید اما همین موضوع موجب گردید در ارزیابی خردادماه یک ستاره را  از دست بدهد.

وی همچنین در خصوص خودرو پژو پارس نیز گفت : با توجه به جایگاه این محصول در محصولات شرکت و استقبال آن در بازار  ، دستوری که از سوی مدیریت ارشد گروه وجود دارد کسب امتیاز 3 ستاره است که باید تا انتهای سال به آن دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه  ایران خودرو در مباحث فنی و در راستای برنامه ریزی ها  تلاش دارد تا نمره منفی خودروهای تولیدی را کاهش دهد افزود : شرکت ایران خودرو در راستای رشد کیفی خودروها در سال جاری به جهت تمرکز بر کیفیت برای هر محصول یک مدیر برند کیفیت تعریف نموده است که موظف به تعریف برنامه ها ،جمع بندی و مراقبت از محصول در راستای دستیابی به اهداف کیفی شرکت هستند.

وی در خصوص برنامه ایران خودرو  برای رشد کیفی گفت : امسال برای هر محصول ایران خودرو یک مدیر برند کیفیت تعریف شده است به جهت اینکه تمرکز داشته باشیم و در کل گروه برای هر محصول یک مدیر برند کیفی انتخاب شده است که موظف به تعریف برنامه ها و جمع بندی کارها و مراقبت از محصول برای رسیدن به هدف است.

وی گفت : بر این اساس هدف گذاری نموده ایم که تا پایان امسال سه محصول پژو 405 ، پژو پارس و سمند 3 ستاره کیفیت را کسب نمایند.

وی تصریح کرد : همچنین برنامه های مختلف کیفیت و رفع عیوب  در دستور کار مجموعه ایران خودرو قرار دارد و مدیران برند این اهداف را دنبال می کنند.

وی خاطر نشان کرد : همواره شرکت ایران خودرو روند بهبود کیفی را در محصولات دنبال نموده است به طوری که  گزارش 4 ماه اخیر ارزیابی کیفی خودروها  حاکی از ان است که  در بسیاری از محصولات وضعیت رو به  بهبود است .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"