کد خبر: ۳۹۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت : باید افزایش سالیانه کارمزد جایگاههای سی ان جی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

افزایش مصرف سی ان جی نیازمند کیفی سازی خودروهای گازسوز است

به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت : باید افزایش سالیانه کارمزد جایگاههای سی ان جی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

مرتضی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه با گذشت بیش از سه ماه از سال 95 همچنان نرخ کارمزد 94 جایگاههای سی ان جی اعلام نشده است.

وی تصریح کرد : از آنجا که تا این لحظه هیچ افزایشی در نرخ کارمزد 94 رخ نداده است دولت باید در سال 95 نسبت به اعلام نرخ کارمزد جایگاههای سی ان جی در سال های 94 و 95 تسریع نماید.

وی گفت : انتظار می رود هر چه سریعتر موضوع تعیین تکلیف نرخ کارمزد جایگاههای سی ان جی در سال های 94 و 95، در دستور کار هیات دولت قرار گیرد این در حالی است که در افدامی تبعیض آمیز، افزایش کارمزد جایگاه های بنزین در سال 94 اعمال گردید اما متاسفانه تاکنون جایگاههای سی ان جی عملا از این افزایش کارمزد محروم گردیدند.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در این صنعت خاطر نشان کرد : جریاناتی که هر ساله در ارتباط با افزایش کارمزد جایگاهها رخ می دهد از موانع مهم برای سرمایه گذاری و توسعه این صنعت است که باید هر چه سریعتر این مانع بر طرف شود .

دبیر انجمن صنفی سی ان جی کشور با اشاره به اینکه اصلاح قیمت می‌تواند انگیزه و میزان مصرف سوخت سی ان جی را در کشور افزایش دهد ، تاکید کرد : هر چه اختلاف قیمت این دو فرآورده بیشتر باشد، صرفه اقتصادی بهتری برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت و از سویی مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران این صنعت خواهد بود.

ابراهیمی افزود : در صورت افزایش قیمت بنزین در سال‌های آتی، قیمت فروش سی ان جی باید ثابت بماند، تا این اختلاف قیمت موجب جذب مصرف کننده و سرمایه‌گذار شود.

وی اظهار داشت : باید با ایجاد اختلاف نرخ سی ان جی نسبت به بنزین، مزیت نسبی مناسب تری را برای استفاده از این سوخت در کشور ایجاد شود ضمن اینکه توسعه استفاده از خودروهای گازسوز و افزایش مصرف سی ان جی نیازمند کیفی سازی در حوزه خودروهای گازسوز در کشور است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"