کد خبر: ۳۹۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۵
معاون شهردار تهران از محوریت «خط سفید» در آموزش های ترافیکی خبر داد
به گزارش خبرخودرو ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توجه این معاونت به موضوع آموزش ترافیک با محوریت «خط سفید» به عموم شهروندان به ویژه به رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: این آموزش ها در تمام مناطق تهران آغاز شده و در این میان، مناطق جنوبی پایتخت مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

توجه ویژه به آموزش ترافیک در جنوب پایتخت

به گزارش خبرخودرو ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توجه این معاونت به موضوع آموزش ترافیک با محوریت «خط سفید» به عموم شهروندان به ویژه به رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: این آموزش ها در تمام مناطق تهران آغاز شده و در این میان، مناطق جنوبی پایتخت مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در این راستا، پارک های آموزش ترافیک علاوه بر آموزش ترافیک به کودکان و نوجوانان، برای ارائه آموزش های ترافیکی به گروه های مختلف از جمله رانندگان اتوبوس و تاکسی مورد استفاده قرار گرفته اند، ضمن این که از ظرفیت مراکزی همچون سراهای محلات نیز به منظور ارائه این آموزش ها استفاده می شود.

وی با اعلام این که بر اساس تأکید شهردار محترم تهران، موضوع «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط ترافیک در     آموزش های ترافیکی از نقش محوری برخوردار است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم گسترش زیرساخت های ترافیکی بدون توسعه فرهنگ ترافیک، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و از این رو، توسعه آموزش های ترافیکی را به موازات گسترش امکانات و تسهیلات ترافیکی در دستور کار قرار داده ایم.

توسعه بوستان آموزش ترافیک منطقه 19

در این ارتباط معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 19 با اشاره به این که 7 هزار نفر از دانش آموزان و سایر اقشار ساکن در این منطقه در بهار 95 مورد آموزش های ترافیکی قرار گرفته اند، اظهار کرد: علاوه بر آموزش 3600 دانش آموز ساکن در این منطقه در بوستان آموزش ترافیک، 3 دوره آموزش برای مأموران آتش نشانی و 4 دوره آموزشی نیز برای رانندگان اتوبوس در این مکان برپا شده است.

مهندس علیرضا مرآتی با بیان این که 1700 دانش آموز نیز به صورت ویژه با اعزام مربی به مدارس در خصوص «خط سفید» آموزش دیده اند، تصریح کرد: 800 شهروند نیز در سراهای محلات آموزش های ترافیکی را فرا گرفته اند، ضمن این که 400 شهروند دیگر نیز تحت آموزش چهره به چهره قرار گرفته اند و آموزش قوانین و مقررات رانندگی با محوریت «خط سفید» به رانندگان خودروهای سنگین در میدان مرکزی میوه و تره بار از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با تأکید بر این که هر روز حداقل یک تا دو کلاس آموزشی در بوستان ترافیک منطقه 19 برپا می شود، اظهار کرد: با توجه به استقبال دانش آموزان از این مکان و نیز استفاده از آن برای آموزش اقشار مختلف، ایجاد یک سوله آموزشی به مساحت 520 متر مربع در محوطه این بوستان به منظور توسعه کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده که تا قبل از پایان تابستان 95، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ایمن سازی 5 بزرگراه جنوب تهران

معاون شهردار منطقه 19 با اشاره به این که در حوزه نگهداشت شهر از منظر ترافیکی و تأمین ایمنی بزرگراه های شهری نیز اقدامات قابل توجهی در این منطقه جنوبی پایتخت به مورد اجرا در آمده، اظهار کرد: در این راستا، 40 نرده ایمنی در رفیوژ وسط بزرگراه آزادگان نصب شده و علاوه بر آن، بزرگراه های شهید تندگویان، علامه عسگری، شهید کاظمی و شهید هاشمی نیز مجهز به اقلام ایمنی از جمله بشکه ها و استوانه های ترافیکی شده اند.

مرآتی با بیان این که انجام اصلاحات هندسی در نقاط مختلف منطقه به مورد اجرا در آمده، تصریح کرد: اصلاح هندسی تقاطع خیابان های آموزگار - دانشگاه و آموزگار - میعاد در قالب ایجاد رفیوژ وسط و در ابتدای خیابان میعاد در قالب لچکی از جمله این اقدامات بوده است.

وی در پایان با تأکید بر این که اقدامات فرهنگی در حوزه ترافیک به موازات اقدامات عمرانی در این حوزه به صورت ویژه در دستور کار شهرداری منطقه 19 قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرای اصلاحات هندسی در مقابل پایانه شهید سروری و مقابل ایستگاه متروی عبدل آباد با ایجاد میدان از دیگر اقداماتی است که در راستای بهسازی معابر این منطقه و سهولت تردد شهروندان به عمل آمده است. 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"