کد خبر: ۳۹۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، با امضا قرارداد میان شرکت ایران خودرو و شرکت پژو سیتروئن در حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه با نام ایکاپ (IKAP ) بطور رسمی کار خودر را آغاز کرد.

آغاز بکار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با نام

به گزارش خبرخودرو، با امضا قرارداد میان شرکت ایران خودرو و شرکت پژو سیتروئن در حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه با نام ایکاپ (IKAP ) بطور رسمی کار خودر را آغاز کرد.

 

محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضا قرارداد با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و قائم مقام و عضو هیئت رئیسه شرکت پژو سیتروئن گفت: بعضی ها می گویند برجام چه شد ، باید بگویم که کارهای مبنایی زیادی بویژه در بخش صنعت شروع شده که زمانبر است ، در مورد همین شرکت هم کار شروع شده و سالن را اماده کردند که ماشین الات وارد شود، نصب کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: ما حتی قبل از برجام مذاکرات را شروع کردیم اما اغاز همکاری مشروط به برجام بود ، بعد از به نتیجه رسیدن برجام و سفر رئیس جمهور به فرانسه و امضا قرارداد اصلی ، یک توافقنامه اصلی با 19 توافقنامه فرعی نهایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد این مشارکت که تمام مراحل از طراحی ، مهندسی ، نواوری و صادرات را شامل می شود چند دهه ادامه یابد .

نعمت زاده گفت: ما بسیار خوشبین هستیم که ماه اینده یک قرارداد دیگر با شرکت المانی امضا کنیم که این قرارداد میان شرکت ایران خودرو دیزل و ایدم با یک شرکت المانی امضاخواهد شد.

وی افزود: از دوستان و همکارانم می خواهم که کار را با سرعت پیش ببرند و امسال 5 تا 6 قرارداد مهم در زمینه خودرو ، کشتی سازی و سایر حوزه ها خواهیم داشت .

نعمت زاده گفت : البته شاید تاکنون 30 تا 40 مورد نهایی شده است اما در سطح ملی ما موارد زیادی خواهیم داشت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: قرار است در قراردادهایی که با طرف های خارجی منعقد می شود از حداکثر ظرفیت های داخلی حتی در تولید محصولات جدید استفاده شود و در ارتباط با این قرارداد هم ابتدا خودروهای تولیدی با سهم چهل درصد ساخت داخل شروع می شود و در ادامه به 70 تا 80 درصد می رسد .

نعمت زاده به سهم 200 میلیون یورویی هر یک از طرفین شرکت مشترک ایران خودرو و پژو اشاره کرد وگفت: در این قرارداد نه تنها بر استفاده از توانمندی های داخلی بلکه بر استفاده از توان داخلی در صادرات قطعه و خودرو هم تاکید شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم با بیان اینکه بعد از دوسال مذاکرات فشرده و امضا قرارداد با حضور رئیس جمهور توانستیم شرکت مشترک را ایجاد کنیم گفت: شرکت جی وی (جوینت ونچر) بنام ایکاپ رسما فعالیت خود را از امروز اغاز می کند و قرارداد ما با شرکت پژو بصورت برد برد است و تمام منافع و مصالح شرکت ایران خودرو در ان لحاظ شده است .

هاشم یکه زارع افزود: این قرارداد با قرارداد قبلی تفاوت دارد و قرار است خودرو هایی با تکنولوژی جدید و محصولات جدید تولید کنیم ضمن اینکه روی پلت فرم پژو ما هم محصولات خودمان را تولید می کنیم و بحث مهم دیگر در این قرارداد صادرات خودروهایی است که در این شرکت مشترک تولید می شود.

وی گفت: محصولات این شرکت شامل پژو 2008 ، 301 و 208 خواهد بود که قیمت پژو 2008 بین 70 تا 80 میلیون تومان تعیین شده و از اسفند روانه بازار خواهد شد.

*شروع فعالیت شرکت جوینت ونچر ایران خودرو و پژو

با معرفی اعضای هیات مدیره و نهائی شدن 17 قرارداد فرعی در پروتکل همکاری های دو خودروساز، شرکت مشترک ایران خودرو- پژو «ایکاپ IKAP» با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

با برگزاری مجمع موسسین شرکت مشترک ایران خودرو و پژو - ایکاپ- صورت جلسه تشکیل این شرکت امروز به امضای هاشم یکه زارع، ‌مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و ژان کریستف کمار، ‌قائم مقام مدیرعامل پژو سیتروئن رسید تا این شرکت کار خود را به صورت رسمی آغاز کند.

با امضای این صورت جلسه، 17 قرارداد فرعی موجود در پروتکل همکاری های این دو شرکت، نهایی شده و مراحل ثبت این شرکت از فردا آغاز خواهد شد.

مراد مجلسی پیشتر از سوی ایران خودرو به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شده است.

اقدامات نهایی جهت آغاز به کار رسمی شرک مشترک ایران خودرو و پژو - ایکاپ- طی هفته های اخیر به اتمام رسیده و یک هیئت بلند پایه از مدیران گروه پژو سیتروئن برای امضای قرارداد نهائی به ایران سفر کرده اند.

کلیات دور جدید همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو بهمن گذشته در سفر رئیس جمهوری به فرانسه به امضای مدیران دو شرکت رسیده بود و در این مدت اقدامات لازم برای اجرائی شدن این توافق انجام شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"