کد خبر: ۳۹۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

مهر تایید مجلس دهم بر قرارداد سایپا کاشان و سیتروئن

به گزارش خبر خودرو، پس از اعلام واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان به سیتروئن و طرح نظرات متفاوت کارشناسان و مسئولان در این ارتباط ، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم خبر از پذیرش این همکاری از سوی مجلس داد و گفت  : قراردادی که  بین شرکت خودروسازی سایپا کاشان و سیتروئن منعقد شده ، مسلما مورد پذیرش و موافقت مجلس دهم نیز است.

عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : قطعا مجلس می پذیرد که شرکت های ایران خودرو و سایپا شرایط بهتری را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد کرده و در مشارکت با شرکتهای خارجی،  خودروهای جدیدی را تولید و به بازار ایران عرضه نمایند.

وی همچنین واگذاری 50 درصد از سهام شرکت سایپا کاشان در جریان مذاکرات اخیر به شرکت سیتروئن را زمینه ساز همکاری های گسترده تر در صنعت خودرو با شرکتهای معتبر در دنیا دانست و گفت : البته هدف از این نوع همکاری ها ورود خودروهای گران قیمت و لوکس که مسلما بازده اقتصادی را برای کشور به همراه ندارند قطعا نخواهد بود بلکه هدف از مشارکت با شرکتهای خارجی ، بهره مندی از دانش روز خودروسازان و ورود تکنولوژی جدید و تولید و عرضه خودروهای متنوع در داخل است .

وی تصریح کرد : مسلما مشارکت شرکت سایپا با سیتروئن و تولید  محصولات جدید ، ضمن پاسخ گویی به نیاز جامعه ، زمینه اشتغالزایی بهتری را نیز در کشور فراهم خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از خودروهای  جدید و روز دنیا حق مردم است ، تاکید کرد :  متاسفانه در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت  خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، عرضه مدل های محدود ، گاها در استفاده از شرایط بهتر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس دهم در ادامه ضمن تاکید بر استفاده صنعت خودرو ایران از تجارب شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا  ، اظهار داشت : قطعا با  تبادل دانش و تکنولوژی و بهره مندی از فرصت های موجود در کشور می توان شرایط بهتری را در صنعت خودرو ایران بوجود آورد.

رضیان افزود : هر چند صنعت خودرو ایران با توجه به سابقه ای که در بحث خودروسازی دارد تا کنون نتوانسته  در حوزه طراحی  تولید جدید به شرایط مطلوبی دست پیدا کند  اما قطعا با استفاده از  تکنولوژی کشورهای صاحب برند در خودروسازی می تواند از شرایط مناسبی  را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید و در این راستا از واردات خودرو نیز جلوگیری نماید.

وی گفت : در حال حاضر بخش زیادی از خودروهایی که در ایران استفاده می شود وارداتی است که قطعا این جریان آسیب جدی را به تولید داخل خواهد زد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"