کد خبر: ۳۹۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، نماینده تهران در مجلس دهم معتقد است در صورتی که به بخش خصوصی میدان داده نشود قطعا نمی توان عملکرد موفقی را در صنعت خودرو کشور شاهد باشیم.

حمایت مجلس دهم از حضور موثر بخش خصوصی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، نماینده تهران در مجلس دهم معتقد است در صورتی که به بخش خصوصی میدان داده نشود قطعا نمی توان عملکرد موفقی را در صنعت خودرو کشور شاهد باشیم.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : باید انگیزه کافی برای حضور موثرتر بخش خصوصی در صنعت خودرو ایجاد شود.

وی تصریح کرد : مشکل اصلی خودروسازی ایران دولتی بودن است قطعا این روش نحوه اداره صنعت خودرو نیست و باید تنها نظارت دولت بر این بخش ها وجود داشته و مدیریت ها به بخش خصوصی واگذار شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم اظهار داشت : در صورتی که قرار است اتفاقی در صنعت خودرو رخ دهد نباید مجددا بخش های دولتی در این صنعت سرمایه گذاری نمایند.

نعمتی تاکید کرد : در حال حاضر با هر گونه ایجاد بستر برای فعالیت دولتی ها در صنعت خودرو به شدت مخالفم اما اینکه زمینه ها برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود این مساله مسلما مطلوب مجلس و دولت خواهد بود.

وی تصریح کرد : چنانچه دولت فضای کسب و کار را فراهم کند مسلما بخش خصوصی می تواند فعال تر عمل نماید اما در صورتی که چنین امکانی فراهم نشود مسلما شرایط کنونی تاثیری در رشد صنعت خودرو ایران نخواهد داشت. اگر فضای کسب و کار برای بخش خصوصی واقعی فراهم شود قطعا پتانسیل های خوبی را در کشور خواهیم داشت.

وی همچنین با توجه اظهارات سال گذشته رئیس جمهور و تاکید بر سه اصل خصوصی سازی ، رقابت پذیری و صادرات در صنعت خودرو گفت : در مجلس دهم به شدت پیگیر آن هستیم که مساله خصوصی سازی در صنعت خودرو اجرایی شود چرا که دولت نیز نسبت به این موضوع تمایل دارد.

وی تاکید کرد : اینکه بتوان در این شرایط  رقابت نمود قطعا با این کیفیت خودروها نمی توان در دنیا رقابت  کرد امید است با توجه به قراردادهایی که  با شرکت پژو و سایر شرکتهای خارجی در آینده منعقد می شود بتوانیم با تکنولوژی های جدید به سمت و سوی رقابت پذیری حرکت نماییم.

وی تصریح کرد : امروز هر گونه مشارکت و همکاری با خودروسازان اروپایی به صنعت خودرو داخل کمک می نماید تا با اتکاء به تجربیات گذشته و استفاده از فن آوری‌های روز ، جهشی در حوزه کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی داشته باشند.

به گفته وی  باید بهره وری و تولید بهینه در مجموعه های قطعه سازی و خودروسازی کشور اتفاق بیفتد تا بتوانیم جزء صادر کنندگان بوده و همزمان نیازمندی های داخل را نیز تامین نماییم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"