کد خبر: ۳۹۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، امروزه در حوزه های بزرگراهی، پل ، تونل ، حمل و نقل عمومی و خیابان های شریانی شهر نسبت به استاندارد بقیه کشورهای پیشرفته دنیا چیزی کم نداریم.

علت ترافیک؛ بی توجهی به انضباط شهری

به گزارش خبرخودرو، امروزه در حوزه های بزرگراهی، پل ، تونل ، حمل و نقل عمومی و خیابان های شریانی شهر نسبت به استاندارد بقیه کشورهای پیشرفته دنیا چیزی کم نداریم.

محمد باقر قالیباف در جلسه مشترک مدیران قضایی و اداری استان تهران افزود: امروز نیازمند اقدامات اجتماعی و فرهنگی برای ارتقاء کیفیت زندگی در شهر تهران هستیم تا از این زیرساخت ها استفاده لازم را ببریم تا مردم احساس آرامش و آسایش کنند.

وی گفت: امروز ممکن است قریب به 4 میلیون خودرو در تهران باشد اما آمارها نشان می دهد خودروهایی که در خیابانها در حال حرکت هستند حدود 2 میلیون خودرو است و نباید این تعداد خودرو با زیرساخت موجود، چنین ترافیکی در خیابانها ایجاد کند.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه بحث ترافیک موضوع ازدحام و تعداد ماشین نیست، بلکه بی توجهی به انضباط شهری و فرهنگ ترافیک است، افزود: ما برای آرامش شهرمان نیازمند امنیت عمومی هستیم.

قالیباف با بیان اینکه نیازمند امنیت عمومی و اجتماعی هستیم، گفت: اگر این دو موضوع در شهری مثل تهران به درستی در مدار خود قرار گیرد یقین بدانید روز به روز در امنیت های ملی ، اخلاقی و هم داخلی با رشد بسیار زیادی پیش خواهیم رفت .

وی افزود: البته در امنیت داخلی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و دقت و ظرافت رهبری، در راهبردهای استراتژیک نظام در منطقه بی نظیر هستیم و حتی در بخشی از کشورهای غیر منطقه ای نیز کم نظیریم آن هم در جزیره نا آرام خاورمیانه .

شهرداری تهران گفت: ما باید در حوزه های امنیت عمومی و اجتماعی که بسترساز امنیت اخلاقی و داخلی ماست و منجر به آرامش و آسایش شهروندان می شود اقدام کنیم .

قالیباف افزود: اگر در مجموعه اجرایی شهر تهران اعم از شهرداری، انتظامی، امنیتی و حوزه قضایی با دقت بیشتر حرکت کنیم می توانیم اقدامات بزرگی داشته باشیم.

وی گفت: اگر قادر باشیم در شهر تهران بر انضباط شهری تاکید کنیم که بسترساز امنیت عمومی و اجتماعی است مسلماً این موضوع به بقیه شهرها نیز سرایت خواهد کرد.

قالیباف با بیان اینکه وضع ساختمانهای دادگستری در شان و کرامت مردم نیست، افزود: ما می توانیم کمتر از دو سال بخش اماکن ، دادسرا و دادگاهها و مجتمع های قضایی را در شهر تهران سامان بدهیم .

وی گفت: شهرداری تهران برای این کار آمادگی دارد تا در موضوعات مختلف بتواند همکاری و تهاتر کند تا استفاده بهینه صورت گیرد.

قالیباف افزود: به طور روشن، حضرتعالی (رئیس قوه قضائیه ) دستور دادید و البته با آقای جهانگیری رئیس سازمان زندانها نیز صحبتی داشتیم و قرار شد جلسه اجرایی آن را برگزار کنیم تا در دوره مدیریت شما، زندان اوین را به پارک عمومی برای شهرمان تبدیل کنیم که خیر و برکات آن هم برای مردم و هم قوه قضائیه خواهد بود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"