کد خبر: ۳۹۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : برای پیوستن به زنجیره تامین جهانی نیاز است تا میان قطعه سازان با خودروسازان اشتراک و تعامل مناسبی برقرار شود.

گام مهم قطعه سازان برای پیوستن به زنجیره تامین جهانی

به گزارش خبر خودرو، نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو گفت : برای پیوستن به زنجیره تامین جهانی نیاز است تا میان قطعه سازان با خودروسازان اشتراک و تعامل مناسبی برقرار شود.

احمد رضا رعنایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : طبعا در جریان تعاملات و قرارداد همکاری خودروسازان با شرکتهای خارجی ، قطعه سازان نیز باید حضور داشته باشند تا شاهد حضور قطعه سازان در زنجیره تامین جهانی باشیم.

وی تصریح کرد : مسلما همکاری خودروسازان و قطعه سازان در کنار یکدیگر و رد و بدل نمودن اطلاعات تکنولوژی لازم بر کیفیت تولید در هر دو بخش این صنعت تاثیر خواهد گذاشت چه بسا در راستای این تعامل این امکان می رود که در بخش هایی قطعه ساز داخلی به لحاظ کیفیت در تولید نسبت به قطعه سازان خارجی که معمولا سابلایرهای خودروسازان بین المللی هستند از اولویت بالاتر برخوردار باشند.

وی گفت : با برگزاری نشست های مشترک میان خودروسازان و قطعه سازان پیش بینی می شود این همکاری ها بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بگذارد ضمن اینکه در این راستا قطعه سازان خارجی نیز به این نتیجه می رسند که قطعه مورد نیاز را که به 10 خودروساز در سطح جهانی عرضه می کنند به جای اینکه خودش تولید کند در ایران تولید نماید و صرفا نظارت بر کنترل و کیفیت آنها داشته باشد و از ایران به سایر کشورهای دنیا صادر نماید.

به گفته وی گام اول برای قرار گرفتن در زنجیره تامین جهانی وفاق میان خودروسازان و قطعه سازان است.

وی گفت : در این راستا جلسات متعددی را انجمن همگن قطعه سازی آغاز نموده است تا بتوان وفاق ملی را بین قطعه سازان و خودروسازان ایجاد نمود.

وی راهکار دیگر برای حضور قطعه سازان در زنجیره تامین جهانی را حمایت وزارت صنعت و معدن از قطعه سازان داخلی و توانمند جهت حضور در بازارهای بین المللی دانست و گفت : وزارت صنعت ، معدن و تجارت در جریان این هدف باید با حمایت مناسب قطعه سازانی را که توانمندی آنها به اثبات رسیده و عمدتا قطعات صادراتی را تولید می نماید ، شرایط حضور آنها در نمایشگاههای بین المللی فراهم نماید تا شرکتهای قطعه سازی راه و مسیر حضور در بازارهای بین المللی را پیدا نموده و در این راستا همکاری ها شکل بگیرد طبعا سودی که در این جریان حاصل می شود سودی ملی خواهد بود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور اظهار داشت : مسلما با این گونه حمایت ها وزارت صنعت و معدن نیز به اهداف مورد نظر که همان ارتقاء صنعت و تولید کشور است دست خواهد یافت.

رعنایی با اشاره به برخی موانع جهت دستیابی به اهداف این همکاری ها تاکید کرد : از آنجا که خودروسازان بزرگ داخلی به صورت خصوصی اداره نمی شوند و در واقع خصولتی هستند از این رو دید دراز مدتی برای اهداف که در آینده برنده بازی در سطح بین المللی باشند وجود ندارند از این رو کوتاه مدت فکر نموده و قراردادهایی با تیراژ کم و محدود بسته می شود که عملا برای قطعه ساز داخلی تولید این قطعات به صرف نیست .

وی تصریح کرد : در صورتی که خودروسازان جوینت ونچر خوبی را انتخاب نموده که در این راستا تیراژ قابل اطمینانی را نیز تولید نمایند طبعا موجب رشد قطعه سازان در کنار خودروسازان خواهد شد.

وی تاکید کرد : در هر صورت قطعه ساز دست راست و چپ خودروساز است و در صورتی که فرصتی به قطعه سازان توانمند و با تجربه داخلی داده نشود شاید در زمانی این صنعت خودرو با باد و طوفانی و یا مسئله ای سیاسی خودروسازی رو به نابودی خواهد رفت.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"