کد خبر: ۳۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، استاد ارتعاشات مكانيكي دانشگاه صنعتي شريف با اعلام اين كه دست يآبي به اهداف مورد نظر در صنعت خودرو، مستلزم وجود مديران متخصص در حوزه خودروسازي است، گفت: تحول جدي در صنعت خودرو از طريق تزريق تفكرات جديد در اين صنعت، مي ‌تواند خودروسازان را از شرايط كنوني خارج كند.

تحول در صنعت خودرو مستلزم وجود مدیران متخصص است

به گزارش خبرخودرو، استاد ارتعاشات مكانيكي دانشگاه صنعتي شريف با اعلام اين كه دست يآبي به اهداف مورد نظر در صنعت خودرو، مستلزم وجود مديران متخصص در حوزه خودروسازي است، گفت: تحول جدي در صنعت خودرو از طريق  تزريق تفكرات جديد در اين صنعت، مي ‌تواند خودروسازان را از شرايط كنوني خارج كند.

دكتر محمدتقي احمديان افزود: حضور مديران متخصص در حوزه خودروسازي به عنوان بنيادي ترين موضوع و همچنين توجه به كيفيت و کمیت و اعمال تكنولوژي جديد، مي‌ تواند تحولي اساسي در صنعت خودرو ايجاد نمايد.

وي با اشاره به اين كه انعقاد قرارداد و توليدات مشترك با خودروسازان بين‌ المللي، مي‌ تواند صنعت خودرو را از وضعيت كنوني خارج كرده و در اين صنعت تحول ايجاد كند، اظهار كرد: تعامل با خودروسازان معتبر دنيا و جذب سرمايه‌ گذاري خارجي در صنعت خودرو، گام مهمي در راستاي تقويت توليد و حمايت از خودروسازان داخلي است.

دکتر احمديان با بيان لزوم سرمايه‌گذاري مشترك در همكاري با خودروسازان معتبر جهان، تصريح كرد: در صورتي كه در مسير اين همكاري الزامات موجود رعايت شود، مسلماً شرايط خوبي براي صنعت خودرو فراهم مي ‌شود و شاهد توليدات مشترك و حضور پر رنگ در بازار منطقه خواهیم بود.

وي با اشاره به اين كه برای تحول در صنعت خودرو و خروج از شرايط ركود و بهبود اوضاع توليد خودرو، نيازمند تحول در کل اقتصاد كشور هستیم، اظهار كرد: بايد سود بانك از وام به فعالان اقتصادي كاهش يآبد تا حركت توليد و اقتصاد به سمت تعادل جريان يابد.

احمديان با بيان اين كه راهكار خروج از شرايط كنوني بازار خودرو، تحول در سرمايه‌گذاري و عرضه محصولات جديد و متنوع و جذب بازارهاي داخلي و منطقه‌ اي است، تصريح كرد: دست يآبي به توسعه صنعت خودرو، مستلزم بازنگري در زيربناها و اصلاح جريانات گذشته در حوزه خودروسازي است.

اين استاد دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي شريف در پايان با تأكيد بر اين كه براي عرضه محصولات با كيفيت و رقابتي، علاوه بر تمركز بر توان متخصصان داخلي بايد از دانش شركت هاي خارجي نيز بهره برد، خاطرنشان كرد: در اين صورت، خودروهاي با كيفيت و با قيمت مناسب در داخل توليد مي شود و رضايت مصرف كننده داخلي نيز حاصل شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"