کد خبر: ۳۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۸۶

مشکلات سياسی با فرانسه نبايد موجب کاهش ارتباط اقتصادی شود

به گزارش خبرخودرو ، رئیس خانه صنعت و معدن در رابطه باکاهش ارتباطات اقتصادی درزمینه خودرو با کشور فرانسه گفت: در ارتباط بامسائل اقتصادی لازم است قدری حساس و با دقت باشیم. قطع ارتباطات سیاسی نباید موجب شود تا ارتباطات اقتصادی کشور ما با کشورهای دیگر دچار تزلزل شود.

غنیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود:قطع ارتباط با کشور فرانسه که بیشترین سهم تامین نیازخودروئی ماتوسط این کشور انجام می شود،موجب می شودکه مجبور باشیم برای تامین قطعات مورد نیاز تولید کنندگان داخلی با کشورهایی با تخصص کمتر در این زمینه وارد معامله شویم .

وی در ادامه گفت:لازم است تا قبل از آن که با کشورهای جدیدی قرارداد ببندیم ،در مورد استفاده قطعات و محصولات در بازار داخلی این کشورها تحقیقاتی را انجام دهیم و علاوه بر کیفیت این قطعات باید قطعات خریداری شده از خارج با شرایط جوی و محیطی کشور ما نیز سازگار باشد.

غنیمی فردر ارتباط با جابجائی کارشناسان این امر خاطر نشان کرد:نباید مرتبا"کارشناسان متخصص در امر خودرو را تغییر داد تا بتوان در این رابطه به متخصصین زبده ای دست یافت که بر امر کیفیت خودروها و قطعات وارداتی نظارت کارشناسی داشته باشند.بهتر آن است که با استفاده از کارشناسان امر تغییرات را درجهت تطابق موتورهای وارداتی با شرایط جوی کشور بوجود آوریم تا زمانی که بتوانیم آنچه را که مطابق با شرایط و خواسته های مردم است عرضه کنیم.

غنیمی فر در پایان تصریح کرد:نباید مراودات سیاسی را با مسائل اقتصادی در آمیخت ولی اگر قرار است با کشوری قطع ارتباط همه جانبه داشته باشیم ،نباید که کالای آن کشور را توسط یک کشور واسطه و با هزینه بیشتری خریداری کنیم ،تا با این روش آن کشورها بدانند که ما می توانیم محصولات مورد نیاز خود را از کشورها ی دیگر تولید کننده خریداری کنیم و نباید هر زمان در مورد ایجاد روابط با ایران و یا قطع این روابط اقدام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"