کد خبر: ۳۹۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

افزایش قیمت و تداوم عدم رضایت و افت متقاضیان بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس نهم با اشاره به اینکه باید کیفیت تولید در حوزه خودروسازی افزایش یابد ، اظهار داشت : خودروسازان باید به نیاز امروز مصرف کنندگان داخلی پاسخ دهند این در حالی است که عدم ارتقاء لازم در این راستا موجب عدم رضایت بخش زیادی از مشتریان داخلی شده است.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خودروسازان برای حضور موثر در بازارهای جهانی باید نسبت به ارتقاء کیفیت در تولید اقدامات جدی تری را داشته باشند و بیشتر از تولید و عرضه بیشتر خودرو در داخل به این مساله اهتمام بورزند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت کیفیت در مشتری مداری در صنعت خودرو ، خاطر نشان کرد : صنعت خودرو برای جهانی شدن باید علاوه بر ارتقاء کیفیت و به روز نمودن تکنولوژی در تولید نسبت به ارائه خدمات پس از فروش مناسب اقدامات موثرتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد : در شرایطی که خودروسازان همواره به دنبال جذب حمایت های دولتی  هستند اما کمتر رفتار متقابل و مثبتی را از سوی آنها در حوزه ارتقاء کیفی خودروها دیده می شود.

نماینده منتخب گرمسار و آرادان در مجلس دهم همچنین به نقش حمایت از تولید داخل و موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت : امروز توجه به اقتصاد مقاومتی باید به طور جد در صنعت خودرو دنبال شود هر چند این مساله نه تنها در حوزه خودروسازی بلکه در سایر صنایع تولیدی در کشور نیز باید توجه قرار گیرد.

کاتب در ادامه به موضوع قیمت گذاری و افزایش قیمت های اخیر اشاره کرد و خاطر نشان کرد : در وضعیت رکود فعلی بازار و به طور کلی اقتصاد کشور هر گونه افزایش قیمت خودرو عدم رضایت متقاضیان را به دنبال داشته و موجب افزایش رکود خواهد شد این در حالی است که برای خروج رکود از این حوزه باید با تامین سرمایه در گردش و رفع موانع سرمایه‌گذاری از این بخش از صنعت حمایت شود.

 

وی افزود : برای خروج دولت از قیمت گذاری باید بازار خودرو ایران رقایت پذیر شود در حالی است که به دلیل وجود انحصار و عدم  رقابت پذیری ، تمرکز دولت بر روی تعرفه ها است تا در این راستا بازار تولید داخل حفظ شود.

 

وی تصریح کرد : با حذف موانع رقابت مسلما می توان در راستای آزادسازی قیمت خودرو حرکت کرد.

وی گفت : در صورتی که فضا برای حضور سرمایه گذاران خارجی باز تر شود  و تولیدکنندگان در بازار داخل بیشتر شوند آن زمان می تواند شاهد بازار رقابتی بود .

وی خاطر نشان کرد : با رفع موانع رقابت پذیری مسلما زمینه برای آزادسازی قیمت خودرو فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مانع از ضرر و زیان خودروسازان نخواهد شد، گفت : باید بواسطه مدیریت صحیح و افزایش بهره وری ،هزینه تولید در صنعت خودرو کاهش یابد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"