کد خبر: ۳۹۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ،دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به جریان رفع موانع توسعه صنعت خودرو گفت : در حال حاضر بسیاری از موانع برداشته شده و با شرایطی که ایجاد شده خوشبختانه روند مذاکرات بهبود یافته است .

ایران به پایگاه تولید و ساخت قطعات در اروپا تبدیل می شود

به گزارش خبر خودرو ،دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به جریان رفع موانع توسعه صنعت خودرو گفت : در حال حاضر بسیاری از موانع برداشته شده و با شرایطی که ایجاد شده خوشبختانه روند مذاکرات بهبود یافته است .

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : البته مباحث اقتصادی نیاز به آرامش در سیاست گذاری های اقتصادی دارد مطمئنا تلاطمات اقتصادی در یک کشور برای سرمایه گذار نگرانی ایجاد می کند.

وی گفت : روندی که دولت در سال گذشته طی کرد و بستر سازی که در سال 93 ایجاد شد منجر ایجاد اطمینان و نهایتا مذاکرات و انعقاد قراردادهایی در صنعت خودرو گردید در صورتی که در دو سه ماه آینده مسیر مبادلات کالا و سرمایه گذاری تسهیل شود انتظار می رود  تا پایان سال 95  آثار این حرکت ها به تدریج دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد : البته صنعت خودرو با اجرای برجام زمان را از دست نداد و از آنجا که از قبل این روند توسط صنعت خودرو و قطعه سازی آغاز شده بود از بسیاری از فرصت ها استفاده کرد اما باید به این جریان کمی سرعت داده شود.

وی همچنین با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکتهای اروپایی اظهار داشت : پس از برجام هیات های اقتصادی و صنعتی زیادی به ایران وارد شدند و چندین هیات نیز به کشورهای اروپایی سفر کردند که برخی از آنها نیز به تفاهم نامه منجر شد مثل تفاهم نامه هایی که با  ترکیه ، هندوستان ، آلمان و انگلستان  امضاء شد که آخرین آنها در اوایل امسال با اتریش به عنوان بزرگ ترین شبکه اختصاصی اروپا بود.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین تشکیل کمیته مشترک به منظور تسهیل ارتباط شرکتهای قطعه سازی  بین ایران واتریش را در این راستا ذکر کرد و افزود : تفاهم نامه با اتریش محورهای تعریف شده ای دارد مانند برگزاری نمایشگاههای مشترک ، برگزاری کنفرانس های مشترک برای اطلاع از ظرفیت های بین دو کشور در جریان همکاری ها ، ورود به بازارهای صادراتی ، بستر سازی برای مشارکت در سرمایه گذاری در ایران و  تسهیل ارتباط بین شرکتهای قطعه سازی ایرانی و اتریشی و انتقال دانش فنی و تکنولوژی است.

ایران به پایگاه تولید و ساخت قطعات در اروپا تبدیل می شود

وی تصریح کرد : البته در حال حاضر بستر این فعالیت ها فراهم شده است و در این راستا با برخی از شرکتها مذاکراتی صورت گرفته و هیات های مختلف هم  در حال آمد و شد هستند انتظار می رود که موانع به طور کامل برداشته شود و در حوزه قطعه سازی که بخش مهمی از صنعت قطعه سازی کشور است حرکتهای اساسی و بنیادی را داشته باشیم به ویژه اینکه با توجه به محصولات جدیدی که در دست تولید شرکتهای خودروسازی قرار گرفته امید است ورود آنها به بازار سرعت گیرد  چرا  که با توجه به برنامه تولید  این خودروهایی که به روز هستند مسلما مستلزم همکاری بیشتر بین شرکتهای ایرانی و اروپایی است.

قربانی با اشاره به اینکه اتریش یکی از کشورهای سر امد در حوزه قطعه سازی در دنیاست ، اظهار داشت :  نکته مهم در این تفاهم نامه بستر سازی برای حضور قطعه سازان ایرانی با توانمندی و ظرفیت  بالا جهت ورود به بازارهای جهانی است تا از طریق شبکه شرکتهای اتریشی به بازار جهانی وارد شوند البته در ابتدا در قالب همکاری بین دو شرکت بوده و  در ادامه می تواند ایران به پایگاه تولید و ساخت قطعات در اروپا تبدیل شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"