کد خبر: ۳۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از توسعه خطوط اتوبوس های تندرو در غرب تهران و انجام کارهای مطالعاتی خبر داد.

توسعه خطوط اتوبوس های تندرو در غرب تهران

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از توسعه خطوط اتوبوس های تندرو در غرب تهران و انجام کارهای مطالعاتی خبر داد.

پیمان سنندجی افزود: خطوط ناوگان اتوبوسرانی برنامه جدی و مورد تاکید مدیریت شهری در حوزه اتوبوسرانی است به گونه ای که اواخر سال گذشته در قلب تهران سه خط فرامنطقه ای راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد غرب تهران نیاز به توسعه خطوط اتوبوسرانی دارد، گفت: خط بی آر تی 10 که از دانشگاه علوم تحقیقات تا میدان آزادی خدمات رسانی می کند به پایانه نعمت آباد رسید.

به گفته سنندجی؛ با راه اندازی پایانه نعمت آباد اتفاق خوبی که در پهنه جنوب غربی تهران روی می دهد؛ این است که اتوبوس هایی که برای شهرهای اطراف هستند و موجب شلوغی و ترافیک در میدان آزادی می شدند؛ علاوه بر اینکه به سیستم اتوبوسرانی شهر تهران پیوسته می شوند، ‌ساماندهی نیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه قرار است تا خط بی آر تی 5 نیز به منطقه 22 برسد، افزود: در حوزه توسعه اتوبوس های برقی نیز با توجه به اینکه در حال حاضر یک خط اتوبوس برقی اواخر سال گذشته راه اندازی شد، در نظر داریم تا یک خط دیگر اتوبوس های برقی نیز در محدوده میدان راه آهن راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه توسعه خطوط بی آر تی از مهمترین برنامه های شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در امسال است، گفت: در حال مطالعه برای ادامه دار کردن برخی از خطوط بی آر تی هستیم .

سنندجی افزود: یکی از مطالعاتی که اکنون در حال انجام است، امتداد خط یک brt از میدان آزادی تا پایانه ورآورد است .

وی با بیان اینکه اکنون خطوط بی آر تی شهر تهران به صورت شبکه است که این شبکه از غرب به شرق و شمال به جنوب خدمات ارائه می دهد، ‌تاکید کرد: آمارها نشان می دهد از 4/5 میلیون نفر مسافری که در شهر تهران با ناوگان اتوبوسرانی جابجا می شوند؛ دو میلیون نفر با شبکه بی آر تی و 2/5 نفر نیز با اتوبوس های فیدر جابجا می شوند.

به گفته سنندجی؛ خوشبختانه بازدیدهایی که متخصصان بین المللی از شبکه بی آر تی تهران داشتند از کارآمدی این سیستم تشکر کردند. البته اعتقاد داریم که شبکه اتوبوس های تندرو نیاز به ارتقا و اتوبوس های جدید دارد و برای تحقق این مساله نیز برنامه ریزی کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه محاسبات شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران نشان می دهد باید تعداد اتوبوس های شهر تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس برسد ،‌گفت: در حال حاضر سرفاصله اتوبوس ها در شهر تهران تا 12 دقیقه است که بر اساس استانداردهای دنیا باید 4 دقیقه باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین با اشاره به بازنگری در فعالیت شرکت های خصوصی در امسال تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوب پایان قرارداد 10 ساله شرکتها براساس مدل خصوصی سازی قدیمی با شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران است.

به گفته سنندجی این قراردادها سال 85 منعقد شد و امسال این قرارداد به پایان می رسد.

وی افزود: این اتفاق خوبی است که بتوان شرکت های خصوصی این حوزه را پالایش و قرارداد شرکت ها را براساس مدل جدید خصوصی سازی منعقد کرد؛ با توجه به اینکه اتوبوسرانی خرید خدمات را در مدل جدید مد نظر قرار داده امیدواریم که شرکت ها برای خرید اتوبوس های جدید مشارکت کنند.


 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"