کد خبر: ۳۹۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

کراس اور CS35 سایپا زنگ خطری برای کراس اورهای رقیب در بازار

به گزارش خبر خودرو ، چانگان CS35 جدیدترین محصول کراس اور گروه خودروسازی سایپا مورد ارزیابی و تست فنی خبرنگاران قرار گرفت.

در بهترین ماه فصل بهار و همزمان با فصل گلاب گیری ، سفری را به همراه بیش از 40 خبرنگار به شهر تاریخی کاشان در مرز کویر داشتیم سفر یک روزه ای که با هدف معرفی و تست فنی جدیدترین محصول کراس اور توسط ارتباطات گروه خودروسازی سایپا ترتیب داده شده بود .

شهر کاشان اگر چه امروز به پایتخت گل و گلاب ایران معروف است اما در سالهای اخیر به عنوان یکی از قطب های مهم تولید خودرو در کشور نیز توانسته فضای متفاوتی را در صنعت و اقتصاد این شهر رقم بزند.

سقر به نگین کویر ایران عصر چهارشنبه از محل شرکت سایپا آغاز و به سمت شهر کاشان ادامه یافت گروه خبرنگاران پس از طی کردن مسافتی درحدود 250 کیلومتر در اولین توقف وارد شهر قمصر کاشان شدند و پس از سپری نمودن شبی آرام و استشمام عطر گل های محمدی ، به سمت شرکت سایپا کاشان حرکت کردند تا ضمن معرفی محصول و بازدید از خطوط تولید آن ، خودرو چانگان CS35 را در محل اختصاصی تست خودرو در شرکت سایپا کاشان مورد ارزیابی و تست فنی قرار دهند.

با ورود به شرکت سایپا کاشان ابتدا مدیرعامل این شرکت در نشستی خبری ضمن معرفی محصول جدید این شرکت ، به سوالات خبرنگاران در خصوص محصول CS35 پاسخ دادند و در ادامه خبرنگاران از سالن های بدنه و مونتاژ این محصول بازدید کرده و نهایتا خودرو CS35 مورد تست فنی خبرنگاران قرار گرفت.

در بازدیدی که از سالن بدنه صورت گرفت مهندس لکزایی مسئول خط بدنه CS35 ضمن ارائه توضیحاتی به خبرنگاران گفت : طراحی این خط و برخی از تجهیزات آن در داخل طراحی شده است ضمن اینکه در این سالن همزمان دو خط تیبا و سایپا 111 نیز قرار دارند.

در سالن مونتاژ CS35نیز مهندس کاشی نژاد رئیس خط اصلی مونتاژ این خودرو گفت : خودروهای  تیبا ، سایپا 111  و ساینا محصول جدید شرکت سایپا کاشان نیز همزمان در این سالن مونتاژ و تولید می شوند

به گفته وی در این سالن سرعت تولید 35 دستگاه در ساعت بود که شامل انواع خودروهای موجود در این سالن می شود و هر 90 ثانیه یک خودرو از خط مونتاژ این شرکت خارج می شود اما قابلیت تولید 40 دستگاه در ساعت را خط تولید مونتاژ در شرکت سایپا کاشان دارد.

شرکت سایپا کاشان در مساحت 318 هکتار در کیلومتر 14 جاده کاشان- اردستان همجوار با شهرک صنعتی کاشان و در نزدیکی شاهراه های حمل و نقل ریلی و جاده ای قرار دارد این شرکت که به عنوان یکی از وسیع ترین مجموعه های صنعت خودروسازی در کشور شناخته می شود با ظرفیت تولید 150 هزار دستگاه خودرو سواری در سال طراحی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید آن به 200 هزار دستگاه در سال افزایش یافته است.

با وجود مذاکرات و آغاز همکاری خودروسازان داخلی با برندهای معتبر اروپایی در ماههای اخیر ،همچنان بازار تولید خودروهایی با برندهای چینی در ایران داغ است چنانچه استقبال بالا از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در ایران موجب شده تا شرکتهای خودروساز برای تنوع در تولید و پاسخ به نیاز مشتریان خودروهای جدیدی را به این منظور وارد بازار نمایند.

شرکت چانگان یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازان چینی به شمار می‌رود که توانسته با همکاری گسترده با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد، خود را در میان خودروسازان چینی مطرح نماید. هم اکنون برند چانگان، داراي رتبه 2 در ميان برندهاي چيني خودروسازی و رتبه 4 در ميان برندهاي جهانی در بازار چین از لحاظ تعداد فروش است.

خودرو CS35 از محصولات شرکت چانگان دومین خودروی شاسی‌بلند چینی بعد از برلیانس V5 در سبد محصولات سایپا است  که قرار است در شرکت سایپا کاشان تولید شود این خودرو در حال حاضر رقبایی چون برلیانسV5 ، گریت وال هاوال H6 ،جیلی X7 و چری تیگو 5 دارد.

طراحی فوق العاده مناسب و هماهنگ که توسط شرکای طراحی مشهور چانگان انجام شده، مهمترین نقطه قوت این کراس اوور شهری به حساب می آید طراحی زیبا و مناسب این خودرو  به نحوی است که کمتر می توان  نقطه ضعفی را به طراحی بدنه CS35 وارد دانست و این کراس اوور جمع و جور از هر زاویه ای چشم نواز و هماهنگ جلوه می کند

این روزها یکی از مباحث مهم در نمایشگاه بین المللی استقبال مردم از خودروهای کراس اور است چنانچه این عرصه به میدان نبرد خودروسازان جهانی تبدیل شده است در حال حاضر یک چهارم خودروهای به فروش رفته در دنیا را کراس اورها تشکیل می دهند.در حالی که در حداکثر 20 سال گذشته این نوع خودروها هیچ سهمی از فروش بازار خودرو را در اختیار نداشتند امروز بسیاری از خودروسازان دنیا کراس اور را به چاقوی سوئیسی تشبیه می کنند؛ چون کراس اورها همه خصلت ها و ابعاد خوب سگمنت های مختلف خودرو را یک جا جمع کرده است از این رو انتظار می رود که سهم بیشتری از فروش خودروها را در سال های آینده به خود اختصاص دهند.

مزیت کراس اور CS35 نسبت به سایر خودروهای هم رده خود ، نسبت بیشتر حداکثر سرعت به حجم موتور، وزن کمتر خودرو و مصرف سوخت  مناسب و قیمت آن است.

کراس اور  CS35 چانگان با امکانات بسیار مناسب و طراحی زیبا که قرار است در سایپا کاشان مونتاژ و وارد بازار شود، دارای موتور چهار سیلندرخطی 16سوپاپ، 1600سی سی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، 5 سرعته دستی است ، CS35 با وزن 1270 کیلوگرم در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر پیمایش مصرف می کند.

موتور CS35 با قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاوری معادل 160 نیوتن متر است که برای خودرویی در این کلاس کاملا مناسب است. این خودرو  به دلیل بهره گیری از موتور و گیبرکس هماهنگ خودرویی پرشتاب محسوب می شود.

با روشن کردن موتور CS35  اولین نکته ای که به آن پی می برید صدای بسیار کم موتور است که به لطف عایق کاری مناسب کابین و طراحی مناسب موتور ، این صدای کم در دورهای بالای موتور نیز احساس می شود.

با سوار شده بر این خودرو به خوبی متوجه می شوید که این خودرو از توانایی حرکت مناسبی برخوردار است و موتور آن نیز به خوبی دور می گیرد ضمن آنکه روند شتاب گیری آن سریع است.

فضای داخلی این خودرو  را می توان نمونه مناسبی از فضا سازی در کلاس خودروهای کراس اور عنوان کرد چرا که علاوه بر حفظ ابعاد بدنه توانسته فضای کافی را برای سرنشینان ایجاد کند و نیازی نیست برای حضور پنج سرنشین در خودرو، هیچ یک از آنها را از فضای خود کم کنند.

کراس اور CS35 با گیبرکس دستی مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.6 لیتر در یکصد کیلومتر دارد و این رقم با گیبرکس اتوماتیک به 7 لیتر رسیده است. طول CS35 حدود 4160 میلی متر و فاصله دو محور جلو عقب آن  نیز 2560 میلی متر است .

این خودر دو گزینه را برای انتخاب گیبرکس پیش روی متقاضیان قرار داده ، گیربکس پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک که نمونه گیبرکس اتوماتیک آن بر روی این خودرو یک انتخاب بسیار ایده ال محسوب می شود چرا که عملا این خودرو را در کلاس خود بی رقیب کرده است.

گیبرکس اتوماتیک این خودرو به نحوی طراحی شده که در زمان تعویض دنده شاهد ضربه های گیبرکس نیستید و تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود و عملا راننده تنها از طریق توجه به دور موتور است که می تواند متوجه تعویض دنده شود.

این خودرو همچنین می تواند از شیب های سخت به خوبی بالا می رود و هم عملکرد ترمزها و ترمز دستی به خوبی از پس شیب های تند بر می آید.

ایمنی CS35 را شاید بتوان در سطح بسیار خوبی در کلاس خود قرار داد این خودرو به سیستم ترمز ضد قفلABS و سیستم الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است علاوه بر این تجهیزات ایمنی ، این خودرو مجهز به ایربگ سرنشینان جلو نیز هست ،  کمربند های جلو قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند تا سرنشینان با قامت های مختلف بتوانند به صورت ایمن از آن استفاده کنند

این خودرو همچنین دارای امکاناتی مثل فرمان الکتریکی ، صندلی‌هایی با روکش چرم ، سانروف، کروز کنترل، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم ضد سرقت ایمو بلایز، چراغ‌های مه شکن جلو وعقب، تنظیم ارتقاع چراغ‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌های تاشونده جانبی، ، گرمکن و برف پاک کن شیشه عقب و کامپیوتر اطلاعات سفر است.

از نکات مثبت این خودرو باید به طراحی زیبا، کابین جادار، کیفیت مونتاژ خوب و متریال خوب کابین را عنوان کرد چنانچه به نظر می رسد با توجه به رقیبان این خودرو در بازار و پتانسیل های CS35، این خودرو می‌تواند جای خالی یک کراس اور با کیفیت و مدرن را در این بازار پر نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"