کد خبر: ۳۹۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

دغدغه هایی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش خصوصی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات رئیسه  مجلس شورای اسلامی گفت : در فضا و شرایط موجود حضور شرکتهای معتبر خودروسازی در دنیا برای همکاری با صنعت خودرو ایران نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت .

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو عدم توجه به تحقیق و توسعه را از جمله ضعف های خودروسازی در کشور دانست و گفت : از جمله ضعف هایی که همواره در حوزه خودروسازی ایران وجود داشته ، مساله تحقیق و توسعه و آرندی که عملا گام چندانی در این مسیر برداشته نشده است از این رو هر گونه همکاری با شرکتهای سرآمد در این صنعت بدون توجه به این اصل مهم باعث اتفاقات جدی در صنعت خودرو ایران نخواهد شد.

وی همچنین هر گونه اتفاق جدی در صنعت خودرو را مستلزم حضور جدی بخش خصوصی در این عرصه عنوان کرد و گفت : بر خلاف دغدغه هایی که در دیدار نمایندگان با وزیر صنعت و معدن برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش خصوصی در صنعت خودرو مطرح می شود معتقدم در صورتی که به بخش خصوصی میدان داده شود قطعا می تواند عملکرد موفق را در این صنعت داشته باشد.

وی تصریح کرد : البته ضمن هدایت و همفکری در این زمینه ، باید انگیزه کافی برای حضور موثرتر بخش خصوصی در صنعت خودرو ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مشکل اصلی صنعت خودرو ایران را دولتی بودن آن دانست و گفت : این روش نحوه اداره صنعت خودرو نیست و باید تنها نظارت دولت بر این بخش ها وجود داشته و مدیریت ها به بخش خصوصی واگذار شود.

نعمتی تاکید کرد : مجلس از حضور جدی بخش خصوصی در صنعت خودرو و تنظیم قراردادهایی به صورت جوینت ونچر استقبال می کند قطعا این روند به نفع کشور خواهد بود.

وی افزود : در صورتی که قرار است اتفاقی در صنعت خودرو رخ دهد نباید مجددا بخش های دولتی در این صنعت سرمایه گذاری نمایند.

وی گفت : باید به هر ترتیب خصوصی سازی با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در راستای  اجرای اصل 44 قانون اساسی از جایی آغاز شود مسلما شروع این حرکت در صنعت خودرو به جهت تاثیر گذاری بالای آن نسبت به سایر صنایع اهمیت بیشتری دارد از این رو چنانچه قرار است اتفاقی در راستای خصوصی رخ دهد باید در راس همه در حوزه خودروسازی این مساله تحقق یابد.

وی گفت : در این سالها قطعه سازان داخلی که بخش مهمی از آنها نیز خصوصی هستند ثابت کردند که می توانند قطعات با کیفیت را بر اساس سفارش گذاری خودروسازان تولید و تامین کنند.

وی تصریح کرد : با هر گونه ایجاد بستر برای فعالیت دولتی ها در صنعت خودرو به شدت مخالفم اما اینکه زمینه ها برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود این مساله مسلما مطلوب مجلس و  دولت است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"