کد خبر: ۳۸۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان به جریان قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی اشاره کرد و گفت : قرارداد ایران خودرو با پژو در حال اجرای مراحل عملیاتی است و به زودی این همکاری ها آغاز خواهد شد ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا نیز در آینده با پژو وارد همکاری خواهد شد.

پژو با سایپا همکار می شود؟!

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان از ارائه پیشنهادی به دولت به منظور رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان خبر داد و گفت : به منظور رفع مشکل نقدینگی واحدهای کوچک و متوسط که به لحاظ تعدادی 96 درصد و به لحاظ ارزشی 20 تا 25 درصد از صنعت قطعه سازی را شامل می شوند پیشنهادی ارائه شد تا پرداخت مطالبات این واحدها یک ماهه  شود.

محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : پیش بینی می شود در صورت موافقت  وزارت صنعت و معدن و عملی شدن این پیشنهاد ، قطعه سازان کوچک جان تازه ای خواهند گرفت.

وی  گفت : هر چند پرداخت مطالبات برای واحدهای بزرگ تر می تواند طولانی تر باشد البته با محاسبه ای که برای دیرکرد سود بانکی در نظر گرفته می شود.

این فعال در صنعت قطعه سازی کشور همچنین به وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان اشاره کرد و اظهار داشت : البته حرکت هایی برای پرداخت مطالبات قطعه سازان آغاز گردیده اما همچنان به وضعیت مطلوبی در این زمینه دست نیافتیم.

نجفی منش در ادامه به جریان قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی اشاره کرد و گفت : قرارداد ایران خودرو با پژو در حال اجرای مراحل عملیاتی است و به زودی این همکاری ها آغاز خواهد شد ضمن اینکه گروه خودروسازی سایپا نیز در آینده نزدیک با پژو وارد همکاری خواهد شد.

وی افزود : به زودی همکاری مشترک بین شرکت سیتروئن و سایپا کاشان نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد : در این همکاری که ظرف های روزهای آتی نهایی می شود هر دو شرکت سهم 50 درصدی را در این همکاری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت سیتروئن زیر مجموعه پژو است اظهار داشت :در حال ضاضر سه شرکت  از جمه سیتروئن در زیر مجموعه شرکت پژو همکاری دارند.

وی تاکید کرد : مذاکره با رنو نیز در جریان است و شرکت فولکس نیز در حال انتخاب شریک خود از بخش خصوصی است که البته تاکنون مشخص نشده است و  فیات نیز قرارداد اولیه  همکاری خود را با ایران خودرو تنظیم کرده است که برای دستیابی به قرارداد قطعی مستلزم اقدامات اولیه و کارشناسی است که در حال طی نمودن این مراحل است.

وی همچنین در خصوص باز گشایی سوئیفت و مشکلات موجود در این راستا گفت : البته برخی از بانک های کوچک اروپایی همکاری هایی در زمینه مبادلات پولی  با ایران را آغاز کردند اما همچنان بانک های بزرگ اروپایی به دلیل مشکلاتی که آمریکا برای آنها ایجاد کرده ، امکان همکاری ها وجود ندارد هر چند تلاش بر این است تا مشکلات و موانع در این زمینه نیز برطرف شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"