کد خبر: ۳۷۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در آستانه برگزاري هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه گفت: نگاهمان به رسانه و كاركرد رسانه به منزله ديده باني است كه بر جامعه و اتفاقات و جریانات جامعه نظارت مي كنند و رسانه ها به منزله اهرم هايي هستند كه به كمك‌ شهر و مديريت شهري مي آيند.

رسانه ها « دیده بان» جامعه اند

به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در آستانه برگزاري هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه گفت: نگاهمان به رسانه و كاركرد رسانه به منزله ديده باني است كه بر جامعه و اتفاقات و جریانات جامعه نظارت مي كنند و    رسانه ها به منزله اهرم هايي هستند كه به كمك‌ شهر و مديريت شهري مي آيند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: علم ارتباطات و رسانه يك دانش است و اگر اين علم را به عنوان يك دانش بشناسيم و به آن نگاه علمي داشته باشيم، كاركرد رسانه را به عنوان ديده بان جامعه به راحتی مي پذيريم.

وي با اشاره به اين كه ترافيك، مهم ترين مسأله شهر تهران چه از نظر شهروندان و چه از منظر مديران شهري است، اظهار كرد: تقريباً روزي نيست كه در اخبار شهري منتشر شده در رسانه ها، خبري از ترافيك تهران نباشد و چنانچه رسانه ها را به عنوان يك كليت واحد در نظر بگيريم، آنگاه مي توانيم به حضور هميشگي اخبار ترافيكي در سطح شهر به عنوان يك موضوع پر اهميت براي اين كليت واحد سخن بگوييم.

مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اين كه شهر و اِلمان هاي شهري رسانه اند و حتي تفاوت رنگ چراغ هاي راهنمايي كه هر كدام پیام متفاوتي را به مخاطب منتقل مي كنند يك رسانه‌اند، تصريح كرد: علاوه بر نقش اطلاع رساني، كاركرد رسانه ها در آموزش عمومي و تأثيري كه در اين خصوص می ‌توانند بر روي مخاطبان خود بگذارند را نيز نبايد ناديده بگيريم.

وي با اشاره به اين كه رسانه ها در آموزش ترافيك از اهميت ويژه اي برخوردار هستند، اظهار كرد: ويژگي ‌هايي همچون فراگيري و تأثيرگذاري در ارتقاي فرهنگ ترافيك و اصلاح رفتار‌هاي ترافيكي مي توانند داشته باشند و از اين ديدگاه كاركرد مطبوعات صرفاً به اطلاع رساني خبر و سرگرمي معطوف نمي‌ شود و موضوع مهمي مانند آموزش را نيز در بر مي گيرد.

گفتنی است مراسم اختتامیه «هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه» با معرفی آثار برگزیده رسانه ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک و تقدیر از خالقان این آثار، عصر روز دوشنبه 26 بهمن در محل فرهنگسرانی اندیشه برگزار می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"