کد خبر: ۳۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، عضو هیئت مدیره انجمن قطعات سازان از پیش بینی های مثبت برای صنعت خودرو در سال های آینده خبر داد.

پیش بینی وضعیت مثبت برای صنعت خودرو

به گزارش خبرخودرو ، عضو هیئت مدیره انجمن قطعات سازان از پیش بینی های مثبت برای صنعت خودرو در سال های آینده خبر داد.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به بالا بودن سود بانکی اظهار داشت : طبق آمار دولت و بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه 10 تا 12 درصد است و تقریبا 20 درصد ارزش صنعتی را صنعت خودرو تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: امسال رشد تولید، نسبت به سال گذشته کاهش یافته، و این مسئله به دلیل کاهش رشد صنعت خودرو بود و به همین وسعت در اقتصاد کشور نیز تاثیر گذار بوده است.»

نجفی منش اذعان داشت: قیمت تولیدات داخلی در مقایسه با تولیدات خارجی کمتر است؛ تصور کنید یک تولید کننده خارجی، خودرو را وارد و هزینه را با دلار آزاد حساب کند و برای اینکه این خودرو را بفروشد، از محل کشور مبدأ وام بی بهره بگیرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی این روند را به ضرر تولید داخلی دانست و ادامه داد: جنگ اقتصادی بر اساس همین مسائل است و باید حواس مان جمع باشد که ضربه نخوریم.

نجفی منش تصریح کرد: بهترین کار این است که اقتصاد را به شرایط رقابتی (که در دنیا وجود دارد) نزدیک کنیم ؛ یعنی سود بانکی 2 تا 3 درصد برای تولید در نظر بگیریم و در این صورت کسی نمی تواند با ما رقابت کند.

وی گفت: برای سال های آینده که مدل های جدید خودرو وارد بازار می شود و چرخ صادرات به حرکت در می آید، وضع بهتری را برای صنعت خودرو پیش بینی می کنیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"