کد خبر: ۳۷۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، در مراسمي با حضور دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي، مهندس رزازی مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ديزل، حجت‌الاسلام ولایی نماینده ولی فقیه در سپاه شمالغرب كشور، مهندس صیدی مدیر عامل شركت ايدم و مقامات استاني آذربايجان شرقي خط توليد موتور سبك در شركت ايدم با توليد موتور وانت آريسان افتتاح شد.

افتتاح خط توليد موتور وانت آريسان در شركت ايدم

به گزارش خبرخودرو، در مراسمي با حضور دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراي اسلامي، مهندس رزازی مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ديزل، حجت‌الاسلام ولایی نماینده ولی فقیه در سپاه شمالغرب كشور، مهندس صیدی مدیر عامل شركت ايدم و مقامات استاني آذربايجان شرقي خط توليد موتور سبك در شركت ايدم با توليد موتور وانت آريسان افتتاح شد.

در ابتداي اين مراسم که با حضور اصحاب رسانه نيز همراه بود، مهندس صيدي مديرعامل شركت ايدم ضمن خوشامدگويي به حاضرين و با تبریک دهه فجر با اعلام اينكه شرکت ایدم با بیش از 40 سال تلاش و با هدف تولید موتورهای دیزلی گام‌های بلندی برای صنعت خودرو کشور برداشته است، تاكيد كرد: با به وجود آمدن شرایط بهتر در دوران پسا برجام و بازگشت شركت بنز انتظار افزايش روند فعالیت‌ها و حضور جدي‌تر و افزایش سهم خود در بازار صنعتی کشور را داريم.

وي افتتاح خط توليد موتور آریسان را با توجه به برنامه توليد وانت آريسان در شركت ايران خودرو ديزل، زمینه‌ساز همکاری بیشتر با شرکت مادر توصيف كرده و پيش‌بيني كرد انجام اين‌گونه اقدامات موجب افزايش و بهبود گردش مالی شرکت ايدم تا 3 برابر خواهد شد.

مديرعامل شركت ايدم خاطرنشان كرد: موتور 1700 سی سی وانت آریسان در یک تیپ در شركت ايدم به توليد خواهد رسيد كه برنامه‌ریزی ما براي تولید روزانه 700 دستگاه و سالانه 90 هزار دستگاه خواهد بود.

در ادامه اين مراسم غلامرضا رزازي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو ديزل نیز ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر با ابراز خشنودي از افتتاح خط توليد موتور وانت اريسان در شركت ايدم گفت: گروه صنعتی ایران خودرو ديزل در سال 95 رشد تولید بالاي 70 درصد را پیش‌بینی کرده که با ادامه این روند رو به رشد و مواردی همچون راه‌اندازی خط تولید موتور آریسان محقق خواهد شد.

وي افزود: در ادامه اين روند به‌زودي شاهد رونمایی از کامیونت آرنا با سهم 80 درصد داخلی‌سازی خواهيم بود و برنامه‌هاي ديگري همچون آغاز تولید موتور مینی‌‌بوس سری 900 و همچنين توليد کشنده اکسور را در گروه صنعتي ايران خودرو ديزل در برنامه خود داریم. ما در شركت ايران خودرو ديزل در زمینه توليد اتوبوس به خودکفایی رسیده‌ایم و در خصوص ساير محصولات خود نيز به طور متوسط به بیش از 70 درصد داخلي‌سازي دست پيدا كرده‌ايم.

مهندس رزازي افزود: شرکت ایدم با وجود شرایط سخت تحریم‌ها توانست زنده و توانا پیش رفته و به مراحل بالایی از رشد صنعتی برسد که این موارد حتی در بازدید اخیر مدیران ارشد شركت بنز موجب شگفتی آنها شده بود.

در اين نشست همچنين دکتر رحمانی نماینده محترم مردم تبريز و رئيس ميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك ايام مبارك دهه فجر خاطرنشان ساخت: تبریز از 40 سال پیش نقش اول را در صنعتی شدن کشور و مخصوصا خودروسازی دارد و اميدوارم با همراهی همه صنعت‌کاران این گام‌ها استوارتر برداشته شده و به تولید محصولاتي باکیفیت‌تر و بزرگ‌تر منجر شود.

گفتني است چندي پيش و با مذاكرات صورت گرفته با شركت مرسدس بنز، موتورهای سری 400 دیزلی، موتورهای سری 900 دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو 4 و 5 دارند و همچنین موتورهای سری 900 گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو 6  و توان 300 اسب بخار و حجم 7.7 لیتر، در آینده‌ای نزدیک در شركت ایدم به تولید خواهند رسید.

شركت ايدم از شركت‌هاي همكار در گروه صنعتي ايران خودرو ديزل است كه بزرگترين توليدكننده موتورهاي ديزلي براي خودروهاي سنگين در كشور به حساب مي‌آيد و  با توليد موتور وانت آريسان در اين شركت حالا توليد موتورهاي سواري نيز به جمع محصولات اين شركت اضافه شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"