کد خبر: ۳۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

نقش ارائه تسهیلات در افزایش کیفیت در صنعت خودرو

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان داخلی باید در جهتی حرکت نمایند تا هر چه سریعتر شرایط حضور در بازارهای جهانی را کسب نمایند.

سید محمد حسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو حضور در بازار رقابت جهانی را مستلزم توجه به تولید محصولی کیفی و  رقابتی دانست و اظهار داشت: برای حضور جدی و موثر تر در بازار جهانی باید کیفیت خودروها را افزایش داد تا بتوان علاوه بر برطرف نمودن نیاز مصرف کنندگان ، استقبال بازار داخل را نیز به همراه داشته باشد.

وی افزود : امروز باید از فضای رقابتی بازارهای منطقه ای به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی استفاده نمود البته یکی از نمونه های قطب سوم را می توان در استان اصفهان خودروسازی گلپایگان شرکت دیار خودرو نام برد که در این راستا وزارت صنعت ، معدن و تجارت و خودروسازان می توانند از این ظرفیت به عنوان قطب سوم خودروسازی با توجه به منطقه ویژه اقتصادی استفاده نمایند چنانچه در حال حاضر مقدمات ایجاد این قطب فراهم و در مراحل تکمیلی قرار دارد که می توان به عنوان پتانسیل برای خودروسازی کشور مطرح نمود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و زمینه های موجود برای حضور خودروسازان ایرانی در بازار رقابت جهانی خاطر نشان کرد: صنعت خودرو برای حضور در بازارهای جهانی همچنان نیازمند تلاش و به روز رسانی تولیدات است البته تاکنون اقداماتی در این راستا انجام شده است اما باید حرکت در این مسیر با سرعت بیشتری صورت گیرد.

میرمحمدی گفت : امروز خودروسازان برای عرضه محصولات در داخل و همین طور کسب بازارهای جهانی باید زمینه و شرایط لازم را فراهم نمایند تا هر چه سریعتر امکان حضور در بازارهای رقابتی دنیا فراهم شود.

وی تصریح کرد : امروز صنعت خودرو در حوزه کیفیت ، ساخت قطعات و تکنولوژی و فن آوری های نوین  مورد نیاز این صنعت و نیاز بازار مصرف کنندگان باید جدی تر عمل نماید.

وی اذعان داشت : توجه به نوآوری در تولید و عرضه محصولات با امکانات جدید قطعا می تواند صنعت خودرو ایران را در دنیا مطرح نماید و مسلما این روند هم به نفع خودروسازان بوده و هم منافع مصرف کنندگان داخلی را به دنبال خواهد داشت.

میرمحمدی همچنین به تولید خودروهای هیبریدی و برقی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده خودروهای برقی 80 تا 90 میلیون است که  نیمی از بالا بودن قیمت این خودروها را باتری آن تشکیل می دهد در صورتی که بتوانیم با استفاده از توانمندی های داخلی و همچنین با استفاده از تکنولوژی های خارجی باتری را با قیمت تمام شده یک سوم قیمت موجود تولید کرد قطعا 30 تا 40 درصد کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود که از لحاظ اقتصادی نیز به نفع حمل و نقل عمومی کشور خواهد بود .

وی در ادامه در ارتباط با وام های 25 میلیون تومانی خودرو گفت : هر گونه اختصاص تسهیلات موجب افزایش کیفیت در این صنعت خواهد شد ضمن اینکه دولت نیز باید در راستای تحقق این امر و حمایت از مصرف کنندگان خودرو تلاش بیشتری نماید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"