کد خبر: ۳۷۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، با توسعه فناوري توربوشارژ در موتور اي اف 7 توربوشارژ و نصب اين موتور بر روي سورن، ايران خودرو به جمع صاحبان اين فناوري در سطح جهاني پيوست.

ايران خودرو به جرگه صاحبان فناوري توربوشارژ پيوست

به گزارش خبرخودرو، با توسعه فناوري توربوشارژ در موتور اي اف 7 توربوشارژ و نصب اين موتور بر روي سورن، ايران خودرو به جمع صاحبان اين فناوري در سطح جهاني پيوست.        

قائم مقام معاون توسعه محصولات جديد ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: توليد انبوه سورن مجهز به موتور توربوشارژ يك جهش صنعتي و نماد علم و فناوري روز جهان به شمار مي رود.

كيوان وزيري كه در آيين آغاز توليد انبوه موتور توربوشارژ سخن مي گفت، فناوري توربوشارژ را از آخرين روش هاي بهبود كيفيت عملكرد موتوردانست كه ورود هواي بيشتر به سيستم احتراقي، قدرت و گشتاور بالاتري را در اختيار ما قرار مي دهد.

وزيري با اشاره به بهره گيري خودروسازان روز جهاني از فناوري توربوشارژ در توليد قواي محركه، گفت: ورود 30 برابري هواي بيشتر به محفظه احتراق و بهبود 40 درصدي راندمان موتور، از جمله موارد مهم در اين فناوري به شمار مي رود.

مدير پروژه موتور توربوشارژ، خلاقيت و نوآوري، اهداف و مسووليت هاي اجتماعي و رضايت مشتري را از نتايج توسعه اين فناوري در ايران خودرو دانست و گفت: موتور توربوشارژ با مصرف 3/7 ليتر در صد كيلومتر، 155 اسب بخار توان و 215 نيوتن متر گشتاور دارد و با حجم 1700 سي سي معادل 2400 سي سي كار مي كند و سطح آلايندگي آن برابر يك موتور 1600 سي سي است.

وي استاندارد اين موتور را يورو4 ذكر كرد و گفت: 36 تا 40 درصد افزايش توان، 40 درصد افزايش گشتاور، هفت درصد كاهش مصرف سوخت و 13 درصد كاهش آلاينده هاي خروجي از ديگر نتايج بهره  گيري از موتور توربوشارژ است.

وزيري با بيان اين كه سيستم اينتركولر كه از الزامات موتور توربوشارژ است، نيز در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو طراحي و ساخته شده، افزود: ايران خودرو در توسعه فناوري توربوشارژ نظام مديريت يك پارچه كيفيت را در زنجيره فعاليت خود از تامين قطعات تا خدمات پس از فروش به كار گرفت و فرايندهاي تحول در تامين و انتخاب درست قطعات را نيز شكل داد.

قايم مقام معاون توسعه محصولات جديد ايران خودرو افزود: در توسعه فناوري توربوشارژ، علاوه بر اضافه شدن توربوشارژ، گيربكس، سيستم مديريت موتور، سيستم هاي سوخت رساني و هوارساني، اگزوز، خنك كاري و شبكه برق و الكترونيك طراحي شده و تغيير كرده است.

او ارتقاي سازمان و رضايت مشتري، كاهش مصرف سوخت و آلايندگي، جهش عملكرد قواي محركه، توسعه بازار، ارتقاي دانش فني در مركز تحقيقات و مركز تحقيقات موتور را از ديگر نتايج توسعه فناوري توربوشارژ در ايران خودرو دانست و گفت: در برنامه آينده ايران خودرو اين فناوري در موتورهاي دوگانه سوز و سي ان جي و موتورهاي نسل جديد به كار گرفته و پلتفرم ملي منطبق با فناوري توربوشارژ طراحي و توليد خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"