کد خبر: ۳۷۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، نائب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت : بر اساس اطلاعات بدست آمده قیمت سی ان جی در سال 95 ثابت خواهد ماند و برای حفظ فاصله بین قیمت بنزین و گاز هیچ تغییری نخواهد کرد.

قیمت سوخت سی ان جی در سال 95 تغییر نخواهد کرد

به گزارش خبرخودرو ، نائب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت : بر اساس اطلاعات بدست آمده قیمت سی ان جی در سال 95 ثابت خواهد ماند و برای حفظ فاصله بین قیمت بنزین و گاز هیچ تغییری نخواهد کرد.

منصور نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : در راستای تشویق و ترغیب مصرف کنندگان قیمت گاز ثابت خواهد بود تا مردم به سمت خرید خودروهای دوگانه سوز سوق داده شوند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر متر مکعب گاز سی ان جی 450 تومان و بنزین 1000تومان است و صنف سی ان جی به دنبال این هدف بوده که این نرخ ثابت بماند.

نصیری در پاسخ به این سوال که روند بازار صنف سی ان جی بعد از رفع تحریم ها چگونه است بیان کرد : با توجه به وضعیت اقتصادی دولت  بعد از برجام فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه در بخش خودرو و  سوخت سی ان جی صورت خواهد گرفت که منجر به افزایش ظرفیت  تولید خودروهای سی ان جی خواهد شد.

وی تصریح کرد : رویکرد برجام  می تواند در تنوع و کیفیت خودروهای دوگانه سوز تاثیر بسیار زیادی گذاشته و همین طور در بخش فنی با سرمایه گذاری های خارجی کمک بزرگی برای کاستی ها در این صنعت خواهد شد .

نائب رئیس هیات مدیره صنفی سی ان جی خاطرنشان کرد :  صنف سی ان جی در زمینه تکنولوژی جایگاه های سوخت گیری سی ان جی نیازی به عوامل خارجی نداشته اما در زمینه تولید خودروهای دوگانه سوز به تکنولوژی های روز خارجی نیاز داریم.

وی گفت : در اکثر برندهای دنیا مانند مرسدس بنز ، آئودی ، کیا و حتی کشورهای اروپایی خودروهای دوگانه سوز تولید می شود که می توان با این شرکت ها تعاملاتی داشت .

نصیری در زمینه مشکلات خودروهای سی ان جی اظهار داشت : در حال حاضر کارخانجات تولید مخازن سی ان جی حدود 1.5 میلیون مخزن ظرفیت مازاد داشته و سطح عرضه بسیار پایین است .

وی در پایان گفت : امیدواریم بتوانیم با کشورهای متعدد در زمینه تولید خودروهای دوگانه سوز تعاملات سازنده ای ایجاد کنیم و متقاعد شوند در ایران خودروهای دوگانه سوز تولید شود و صادرات منطقه را به عهده بگیریم .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"