کد خبر: ۳۶۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با اعطای وام 20 میلیون تومانی از دوازدهم بهمن ‌آغاز می شود.

پرداخت وام 20 میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

به گزارش خبرخودرو، طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با اعطای وام 20 میلیون تومانی از دوازدهم بهمن‌آغاز می شود.

این کار در اجرای تفاهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، پلیس راهبر، تاکسیرانی و ایران خودرو انجام می شود و بانک‌های پارسیان، ملت و تجارت همکاری می کنند تا 90 هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور جمع‌آوری و خودروهای جدید جایگزین آنها شود.

حمید پورمحمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مراسم رونمایی از این طرح گفت : این طرح با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در سطح کلان شهرها، رضایت‌مندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی همچنین صرفه‌جویی در سوخت مایع اجرا می شود.

وی افزود : در حال حاضر 60 هزار تاکسی در سطح کشور از نوع پیکان است و 90 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که باید خودروهای نو جایگزین آنها شود.

پورمحمدی افزود : بر اساس طرح و توافقی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دستگاه‌های دیگر اجرا می شود ، قرار است با تامین مالی که بخشی از آن از سوی بانک‌ها و به‌طور غیرتورمی انجام می‌شود این دستگاه‌های فرسوده جایگزین شود.

سه بانک پارسیان، ملت و تجارت پرداخت وام مورد نیاز برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده را تامین می کند و برای هر دستگاه خودرو 20 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که شرایط ضمانتی آن نیز آسان است.

برای این تسهیلات فقط یک ضامن و همچنین سفته لازم است.

دوره بازپرداخت تسهیلات 20 میلیونی وام خودروهای فرسوده 48 ماهه و با سود 16 درصد است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت : از محل تخفیف گمرکی نیز حدود پنج میلیون تومان برای هر یک از این دستگاه‌ها کمک یارانه‌ای خواهد شد و سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

ثبت نام جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از 12 بهمن اغاز خواهد شد.

تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای نوع جایگزین خواهد شد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"