کد خبر: ۳۶۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در حدود 2228 جایگاه سوخت سی ان جی مشغول فعالیت هستند که از نظر تعداد و پراکندگی توزیع سوخت بسیار محدود هستند.

نیاز به جذب سرمایه بخش خصوصی در صنعت سی ان جی

به گزارش خبرخودرو، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در حدود 2228 جایگاه سوخت سی ان جی مشغول فعالیت هستند که از نظر تعداد و پراکندگی توزیع سوخت بسیار محدود هستند.

منصور نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تعداد جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور نسبت به خودروهای گازسوز محدود بوده و این امر باعث بروز مشکلات زیادی برای سوخت گیری می شود و مالکان این خودروها زمان زیادی را باید در صفوف صرف نمایند.

وی افزود: در اکثر کشورهای دنیا به ازای هر هزار دستگاه خودرو یک جایگاه سوخت گیری وجود دارد ولی در کشور ایران حدود 3.5 میلیون خودرو گازسوز در حال تردد است که  میزان 1.8 برابر بیشتر از کشورهای دیگر است و تعداد جایگاه ها به این نسبت بسیار کم است.

نصیری با بیان مشکلاتی که برای جایگاه های سوخت وجود دارد گفت: دولت باید تصمیماتی برای سرمایه گذاری و احداث جایگاه های سوخت بیشتر اتخاذ نموده و برای سرمایه گذاران خصوصی جذابیت ایجاد کند.

وی تصریح کرد: گاز CNG آلایندگی بسیار کمتری نسبت به سوخت های مایع فسیلی داشته و اکثر کشورهای دنیا با توجه به مزیت های اقتصادی این سوخت به مصرف سوخت CNG روی آورده اند .

نائب رئیس هیئت مدیره صنف سی ان جی گفت: در صنعت خودروسازی نیز باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود و حمایت های لازم برای تولید خودروهای گازسوز انجام شده و با ایجاد تنوع در سبد خودروهای دوگانه سوز می توان مردم را به خرید این خودروها ترغیب نمود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با کمک و همکاری بیشتر دولت و در اختیار قراردادن زمین هایی از سوی شهرداری برای احداث جایگاه های CNG می توان مشکل کمبود جایگاه های سوخت  را حل نمود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"