کد خبر: ۳۴۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : باید به استراتژی کلان در خودروسازی کشور توجه بیشتری شود.

باید به صنعت قطعه سازی کشور نگاه ویژه ای شود

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : باید به استراتژی کلان در خودروسازی کشور توجه بیشتری شود.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، تصریح کرد : صنعت خودرو و قطعه سازی ایران در سالهای اخیر مشکلات زیادی را تحمل کرده این در حالی است که همزمان با رکود اقتصادی مشکلات بیشتری بر این صنعت وارد شده است.

وی تاکید کرد : هر چند این رکود بر کل اقتصاد کشور حاکم است اما باید به صنعت قطعه سازی کشور در وضعیت کنونی نگاه و توجه ویژه ای شود.

وی با توجه به اختصاص تسهیلات خرید به متقاضیان خاطر نشان کرد : البته دولت تا هنگام  عبور از تحریم ، با اختصاص تسهیلات به متقاضیان تلاش کرد تا از صنعت خودرو و قطعه سازی حمایت کند که قطعا این تسهیلات مسکنی برای صنعت خودرو و قطعه سازی است .

وی افزود : دولت باید از منابعی که در اختیار دارد به داد قطعه سازان  برسد در غیر این صورت آینده خوبی پیش روی این صنعت نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آذین خودرو در ادامه با توجه به افزایش مطالبات قطعه سازان افزود : در ایجاد این وضعیت و افزایش مطالبات قطعه سازان  خودروسازان مقصر نیستند چرا که رکود در بازار شرایط را برای خودروسازان دشوارتر نموده و همین امر باعث عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان شده است.

رضایی خاطر نشان کرد : در صورتی که راهکاری برای مشکل نقدینگی قطعه سازان در نظر گرفته نشود مسلما این صنعت به سرانجام قابل انتظاری دست نخواهد یافت.

وی با توجه به اهمیت کیفیت در حوزه خودروسازی ایران گفت : در چند سال گذشته خودروسازان در راستای تولیدات با کیفیت تلاش زیادی را داشتند چنانچه هم اکنون خودروهایی که تولید می شوند در مقایسه با سالهای قبل از کیفیت بهتری نیز برخوردارند.

وی با اشاره به اهمیت بروزرسانی صنایع تولیدی گفت : در شرایطی که اغلب بنگاههای اقتصادی با مشکلات مالی مواجه هستند خوشبختانه دولت برای کاهش بار مالی در این بخش ها وارد شد و حمایت هایی را در این راستا داشت و بانک ها به عنوان حلقه واسط نسبت به رفع موانع نقدینگی بخش صنعت و تولید اقدام کردند هر چند به نظر می رسد این حمایت ها باید ادامه یابد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"