کد خبر: ۳۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو،رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه موضوع حمل و نقل عمومي در پايتخت، پديده اي چند بُعدي است و علاوه بر ابعاد تخصصي و فني، از ابعاد اجتماعي، اقتصادي و حتي سياسي نيز برخوردار است، گفت: در اين ميان، عمل به طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به عنوان يكي از زيرساخت هاي اصلي نظام شهرسازي و زندگي شهري از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

1000 مینی بوس تهران به فسیل های متحرک تبدیل شده اند

به گزارش خبرخودرو،رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اين كه موضوع حمل و نقل عمومي در پايتخت، پديده اي چند بُعدي است و علاوه بر ابعاد تخصصي و فني، از ابعاد اجتماعي، اقتصادي و حتي سياسي نيز برخوردار است، گفت: در اين ميان، عمل به طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران به عنوان يكي از زيرساخت هاي اصلي نظام شهرسازي و زندگي شهري از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

مهندس محمد حقّاني افزود: اگر به طرح جامع ترافیک عمل شده و اين طرح به درستي به مورد اجرا گذاشته شود، بسياري از مسائل و مشكلاتي كه در حال حاضر در كلان شهرها با آنها رو به رو هستيم، حل خواهد شد.

وي با اعلام اين كه به اين منظور بايد به موازات توسعه زيرساخت هاي شهري از راه و بزرگراه گرفته تا پل و تونل، نسبت به توسعه حمل و نقل عمومي از خطوط مترو در زير زمين گرفته تا خطوط بي آر تي در روي زمين نيز اقدام كنيم، تأكيد كرد: براي توسعه شهر، هم بزرگراه لازم داریم هم مترو اما اين توسعه، بايد متوازن و متعادل بوده و زيرساخت هاي حمل و نقل شخصي و زيرساخت هاي حمل و نقل عمومي، هم جهت و همسو با يكديگر توسعه يافته و حركت كنند.

دود عدم حمایت دولت ها از مدیریت شهری به چشم مردم می رود

رييس كميته محیط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه مترو، شاکله توسعه حمل و نقل عمومي است، اگر چه به دليل اين كه در زير زمين قرار گرفته، كمتر ديده مي شود و به چشم نمي آيد، اظهار كرد: مترو، نه تنها باعث كاهش آلودگي هوا و آلودگي صدا در شهر مي شود، بلكه آلودگي تصويري و ديداري ناشي از تردد انبوه خودروهاي عموماً آلاينده و فرسوده را نيز كاهش مي دهد.

مهندس حقّاني با بيان اين كه شوراي اسلامي شهر تهران، تمام تلاش خويش را در جهت افزايش بودجه توسعه حمل و نقل عمومی به عمل آورده، تصريح كرد: عدم حمايت دولت های مختلف از مديريت شهري تهران و تنها گذاشتن شهرداري تهران در میان انبوه مسائل و مشكلات موجود، اوضاع را بدتر کرده و دود این وضعیت بیش از همه به چشم مردم تهران مي رود.

وي با تأكيد بر اين كه سهم منابع متحرك در آلودگي هواي تهران بيش از 70 درصد است، اضافه كرد: جريان حمل و نقل عمومي را از طريق توسعه مترو بايد به زير زمين انتقال داد اما با توجه به زمان بر بودن توسعه مترو، نبايد دست روي دست بگذاريم و بايد هر چه سريع تر، نسبت به ورود وسايل نقليه اي كه از سوخت هاي غير فسيلي استفاده مي كنند همچون خودروهاي هيبريدي و موتورسيكلت هاي برقي به ناوگان حمل و نقل شهري، اقدام نماييم.

صد در صد ناوگان مینی بوسرانی تهران از رده خارج است

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه صد در صد ناوگان ميني بوسراني تهران از رده خارج است، اظهار كرد: در حال حاضر، بيش از يك هزار دستگاه ميني بوس بسيار فرسوده در تهران مشغول به كار هستند، در صورتی که حتي يك دستگاه از اين ميني بوس ها نیز قادر نيستند حداقل شاخص هاي زيست محيطي را پاس كنند.

مهندس حقّاني با بيان اين كه این هزار ميني بوس که به فسیل های متحرک تبدیل شده اند، هر روز انبوه گازهاي آلاينده را وارد ريه 9 میلیون تهرانی مي كنند، تصريح كرد: با اجراي طرح هاي حمايتي، بايد هر چه سريع تر نسبت به خروج اين منابع  آلودگي از چرخه خدمات رساني پایتخت اقدام كنيم و وسايل نقليه استاندارد را جايگزين ميني بوس هاي فرسوده نماييم.

وي با تأكيد بر اين كه این هزار ميني بوس فرسوده كلاً بايد از رده خارج شوند و خودروهاي نو جايگزين آنها شوند، اضافه كرد: كاش مسئولان مربوطه به جاي پرداخت وام براي خريد 110 هزار خودروی شخصي، برای خرید 111 هزار خودرو، وام          می پرداختند و رانندگان يك هزار دستگاه ميني بوس فرسوده پايتخت را نیز مشمول رحمت و مرحمت خویش قرار می دادند.

تنها کشور دنیا هستیم که برای فروش خودروهای انباری وام می دهد

رييس كميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين كه يكي از مهم ترين شاخص ها در طراحي و ساخت خودرو، ميزان آلايندگي خودروی تولیدی است، اظهار كرد: اخیراً افشای دستكاري در آزمايش هاي ميزان انتشار دود و گازهاي آلاينده، رسوايي فاجعه باري را براي شركت خودروسازی فولكس واگن رقم زد، در صورتي كه ميزان واقعي آلايندگي محصولات اين شركت خودروساز به مراتب پايين تر از آلودگي توليدات خودروسازان داخلي است.

مهندس حقّاني با بيان اين كه مسئولان این شركت با پذيرش اين رسوايي و استعفا و عذرخواهي از مشتريان خود، در صدد جبران خطاي خود بر آمدند، تصريح كرد: اين در حالي است كه در كشور ما براي فروش خودروهاي داخلی كه استانداردهاي کیفی آنها به مراتب از خودروهاي رسوا شده شرکت فولكس واگن پايين تر و میزان آلودگي آنها به مراتب از آن خودروها بالاتر است، وام می دهیم تا خودروسازان، 100 هزار دستگاه خودروهاي انباری خود را يكجا به فروش برسانند.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه سالانه چند صد هزار دستگاه خودرو به چند ميليون دستگاه خودروي موجود كشور اضافه      مي شود، بدون آن که حتي چند هزار دستگاه خودرو نیز از رده خارج شود، خاطرنشان كرد: تنها کشور دنیا هستیم که برای فروش خودروهای انباری بدون خریدار خود وام می دهد و با ادامه وضعيت موجود و استمرار فعاليت خودروهاي فرسوده اعم از شخصي و عمومي و تداوم توليد انبوه آلايندگي از سوي آنها، كيفيت هوا نه تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر نیز خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"