کد خبر: ۳۳۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ، هر گونه افزایش تعرفه واردات خودرو را در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ندانست و گفت : در شرایطی که افزایش نرخ تعرفه واردات خودرو در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیست باید بررسی شود آیا افزایش تعرفه واردات در راستای حمایت از خودروسازان است یا نه ؟

نتیجه سیاست های یک جانبه و یک شبه بر صنعت خودرو ایران

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ، هر گونه افزایش تعرفه واردات خودرو را در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ندانست و گفت :  در شرایطی که افزایش نرخ تعرفه واردات خودرو در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیست باید بررسی شود آیا افزایش تعرفه واردات در راستای حمایت از خودروسازان است یا نه ؟

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : در صورتی که افزایش تعرفه واردات در جهت حمایت از خودروسازان است چرا تاکنون این صنعت رشد کیفی چندانی نداشته است، آیا در مدتی که تعرفه واردات وجود داشته صنعت خودرو رقابتی شده  و آیا وجود نرخ تعرفه بالا برای واردات خودرو موجب شکوفایی در این صنعت شده است؟

وی تاکید کرد : هر چند انتظار می رود با وجود نرخ بالای تعرفه واردات اتفاق مثبتی در صنعت خودرو رخ دهد  این در حالی است  که در این مدت شاهدیم که روند وجود در نرخ تعرفه ها ، رضایت مصرف کننده را به همراه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هر گونه تغییر در نرخ تعرفه واردات مستلزم کار کارشناسی است ، تصریح کرد : امروز نمی توان در خصوص نرخ تعرفه واردات احساسی تصمیم گرفت بلکه باید این مساله مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

وی با اشاره به مسئولیت هایی که علاوه بر ریاست انجمن حمایت از مصرف کنندگان دارد گفت : به غیر از اینکه رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور هستم ، ریاست کمیسیون مدیریت بر واردات اتاق بازرگانی ایران را نیز بر عهده دارم از این رو ضمن اینکه در راستای این وظیفه باید از واردات حمایت کرد ، بلکه.

وی اظهار داشت : هنر ما باید در بحث مدیریت به نحوی باشد که تعامل و توافقی را بین دو این حوزه ایجاد کنیم ، نمی توانیم به بهانه حمایت از مصرف کننده ، تولیدکننده را نابود کنیم و نه می توان به بهانه حمایت از تولید ، مصرف کننده را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد : باید به دنبال ارتقای سطح کیفی تولیدات داخلی و شکوفایی اقتصاد کشور بود چگونه کشورهایی که پس از ما وارد عرصه خودروسازی شدند امروز باید در جایگاهی برسد که تولیدات آن قابل رقابت باشد قطعا ما نیز به دلیل دانش و توان علمی در این صنعت می توانیم به چنین جایگاهی دست یابیم.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت : متاسفانه سیاست های نادرست ، یک جانبه و یک شبه و بدون کارشناسی است که این صنعت را به اینجا رسانده است.

جعفری افزود : در صورتی که قرار است صنعت خودرو حمایت شود باید کمک گردد تا تکنولوژی در این صنعت ارتقاء یابد ضمن اینکه تسهیلات ارزان قیمت به این صنعت اختصاص یابد و بر اساس الگو و زمانبندی که در این زمینه در نظر گرفته می شود تلاش شود به آن دست یابیم.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"