کد خبر: ۳۲۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند.

نگفتم هرکس خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است

به گزارش خبر خودرو، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : مردم حق دارند که از تاثیرات مذاکرات هسته ای بر صنایع کشور مطلع شوند و برای خرید خودرو تامل کنند.

محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه صنعت کشور در رکود نیست گفت : دولت برای خروج از رکود اقداماتی همچون تحریک تقاضا در داخل و  در صادرات را پیش گرفته است .

وی افزود : در حوزه تحرک  تقاضای داخلی دولت اقدام به افزایش تسهیلات خرید خودرو ، مسکن وکالاهای بادوام مثل لوازم منزل کرده است ودر حوزه صادرات هم  صنعت کشور متاثر از رکود جهانی است و جای نگرانی وجود ندارد .

وزیر صنعت از اعلام  تصمیمات دولت برای تعیین تکلیف معوقات دولتی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت : بانکها از دیروز  اقدام به ارائه  تسهیلات خودرو کردند اما چند ماهی طول می کشد تا مردم آن را احساس کنند .

نعمت زاده با بیان اینکه  من نگفتم هر که خودروی داخلی نخرد ضد انقلاب است گفت : منظور من این بوده  که مبارزه سازمان یافته ضد خرید محصولات داخلی و نخریدن خودروی داخلی مغایر با منافع ملی است .

وی با بیان اینکه آنهایی که ضرورتی برای خرید خودرو ندارند دو ماه صبر کنند گفت : هدف ما تقویت و حمایت تولید داخلی است و راه اندازی  مبارزه سازمان یافته برای نخردین کالای داخلی خیانت است .

نعمت زاده با اشاره به اینکه  خودروسازان باید استاندارد ملی را رعایت کنند افزود : من مسئول تولید نیستم و قیمت گذاری خودرو هم بر عهده شورای رقابت است ، شورای رقابت قصد افزایش قیمت خودرو را دارد اما ما موافقت نکرده ایم و می توانم بگویم خودرو ارزان نمی شود اما گران هم نمی شود .

وی به رشد 9 و هشت دهم درصدی در بخش معدن و 3 و هفت دهم درصدی تجارت در 5 ماهه اول  امسال اشاره کرد وگفت : اگر مذاکرات به نتیجه نمی رسید نرخ ارز در کشور گرانتر می شد و مردم باید بدانند بهای فعلی ارز قیمت واقعی است و خوشحالیم که در حال حاضر به ثبات نرخ ارز و ثبات شاخص صنعتی رسیده ایم .

نعمت زاده درباره 400 هزار میلیارد  تومان طرح های نیمه کاره هم گفت : این طرح ها در زمینه نیرو  آموزش و پرورش و حوزه هایی از این دست بوده که دولت  باید  درباره آنها قدم های مثبتی بردارد .

وزیر صنعت افزود : در دولت آقای روحانی 7 طرح صنعتی کاملاً دولتی در بخش فولاد داشتیم که با مزایده توانستیم 80 درصد آنها را خصوصی کنیم والبته طر هایی هم بوده که صد در رصد خصوصی شده اند .

وی درباره جلوگیری از خام فروشی  گفت : اگر خام فروشی داریم  دلیل آن این است که  مراحل بعدی بهره برداری هنوز راه اندازی نشده است و با راه اندازی خط تولید و بهره برداری از مواد خام تا آخر سال 95 می توانیم جلوگیری صد در صدی از خام فروشی داشته باشیم .

نعمت زاده افزود : در دولت یازدهم بیش از 8 هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده  که به واسطه آن 100 هزار اشتغال ایجاد شده است و در این بین بانک صنعت ومعدن  سهم بسزایی در گشایشهای  اعتباری داشته است .

وزیر صنعت در مورد حوزه مبارزه با قاچاق هم گفت : جلوگیری از قاچاق با حرف پیش نمی رود به این خاطر مطالعاتی در زمینه چرایی قاچاق صورت دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در بخش پوشاک طبق آمار بازار در سال گذشته 3 میلیارد دلار  قاچاق صورت گرفته  که البته طبق آمار ما 5 میلیون دلار بیشتر نبوده است .

وی گفت : دستورالعملهایی برای جلوگیری از خرید کالاهای قاچاق توسط صنوف تعیین شده که در صورت اجرا نشدن این دستورالعمل با متخلفان برخورد صورت می گیرد .

نعمت زاده درباره مطالبه 1200 میلیارد تومانی وزارت صنعت از  محل یارانه تولید هم گفت : هنوز پولی از سمت دولت به ما پرداخت نشده است البته مختصری پرداخت شده که به صادرات اختصاص یافته و مابقی هم طبق قول هایی قرار است که پرداخت شود .

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"