کد خبر: ۳۲۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پایین آمدن میزان تولید خودروهای داخلی به بالا نبودن بهره وری و بالا بودن قیمت تمام شده این خودروها مربوط است و این دو عامل سبب شده است که تناسب مناسبی در بازار خودرو وجود نداشته باشد.

مردم راضی به ورشکستگی کارخانجات خودروسازی کشور نیستند

به گزارش خبرخودرو ، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پایین آمدن میزان تولید خودروهای داخلی به بالا نبودن بهره وری  و بالا بودن قیمت  تمام شده این خودروها مربوط است و این دو عامل سبب شده است که تناسب مناسبی در بازار خودرو  وجود نداشته باشد.

حسین گروسی گفت : خودروسازان داخلی می توانند با افزایش کیفیت  خودروهای داخلی و ارائه  خدمات مناسب پس از فروش، در مسیر افزایش تولید گام بردارند.

وی افزود : از چند دهه پیش موضوع مشتری مداری مورد توجه مجلس بوده است  و باید بررسی کرد که چرا واحدهای تولیدی در برخی موارد به این موضوع توجهی نمی کنند.

گروسی با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار اعم از وارداتی یا داخلی کاهش یافته است افزود : بنده همیشه حامی تولید ملی بوده ام ولی باید پذیرفت که در حال حاضر خودروهای داخلی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و باید به این موضوع توجهی ویژه شود .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات زیاد قطعه سازان  از خودروسازان تاکید کرد: باید توانمندی بالای قطعه سازان داخلی را باور کرد و اگر خودروسازان  به این قضیه توجه داشته باشند به راحتی می توانند میزان تولید خود را افزایش دهند .

گروسی گفت: ما انتظار داریم خودروسازان  در ازای دریافت نقدینگی از مردم در زودترین زمان خودروی تقاضا شده را تحویل دهند و خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیار مشتریان  بگذارند.

وی با اشاره به شیوه فروش خودرو با اعطای وام های بلند مدت و ویژه به مشتریان که در دنیا مرسوم است گفت : با پیگیری این شیوه در کشور، می توانیم  برای افزایش میزان  تولید خودروسازان داخلی  گامی مثبت  برداریم.

وی تصریح کرد: با مدیریت صحیح می توانیم نقدینگی موجود در جامعه را جمع آوری کنیم و در اختیار خودرو سازان بگذاریم.

گروسی ادامه داد: ما  توانسته ایم با صادرات خودروی ملی به کشورهای مختلف از جمله روسیه و بلاروس جایگاه مناسبی برای این خودروها در کشورهای هدف ایجاد کنیم .

وی افزود : اما باوجود این صادرات، نتوانسته ایم خدمات پس از فروش مناسبی برای این خودروها در کشورهای هدف ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت : مردم از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی اند اما به ورشکستگی کارخانه ها هم رضایت ندارند و بدون مدیریت ، خودروسازان ما ورشکست خواهند شد .

گروسی  افزود : اگر بامردم راه بیاییم بی تردید مردم به خرید خودروهای داخلی روی می آورند که البته این مهم نیازمند همکاری بانکها و دولت نیز هست .

وی ادامه داد : اگر بانکها  دست از بنگاه داری بردارند و بهره های بانکی را پایین بیاورند و دولت هم کارخانجات دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند می توان امیدوار بود که  صنعت خودروسازی کشور هم اندکی پیشرفت کند .

گروسی  نماینده مجلس هم در ادامه بابیان اینکه خودروسازی باید به بخش خصوصی واگذار شودگفت: هر جا کار دست دولت سپرده شود از میزان مطلوب بودنش کاسته می شود .

وی ادامه داد : درست است که در ظاهر بخشهایی از صنعت به بخش خصوصی سپرده شده است اما در عمل ردپای دولتی ها در آن دیده می شود و علت آن این است که هنوز حباب رکود در بیشتر بخش های صنعتی به چشم می خورد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"