کد خبر: ۳۲۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حرکت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدات داخلی گفت : به مصرف کنندگان توصیه می شود در راستای تحقق این امر و حمایت از صنعت و تولید کشور ، خودروهای داخلی را خریداری نمایند.

توصیه یک نماینده مجلس به مصرف کنندگان خودروهای داخلی

 

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حرکت کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدات داخلی گفت : به مصرف کنندگان توصیه می شود در راستای تحقق این امر و حمایت از صنعت و تولید کشور ، خودروهای داخلی را خریداری نمایند.

 

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته در این راستا خودروسازان نیز باید تلاش کنند تا خودروهای با کیفیت  تحویل متقاضیان دهند تا در رقابت با خودرهای خارجی مصرف کننده تمایل به خرید خودروهای داخلی داشته باشد.

وی با اشاره به افت خرید خودروهای داخلی در ماههای اخیر ، خاطر نشان کرد : به نظر می رسد در جریان توافقی که صورت گرفته است مردم انتظار دارند تا کاهشی در قیمت خودرو های داخلی حاصل شود هر چند در برخی از خودروها شاهد کاهش اندکی در قیمت انها در بازار هستیم اما واقعیت این است که با توجه به مولفه های موجود باید قیمت خودرو کاهش یابد.

وی اظهار داشت : افزایش قیمت خودرو در شرایط کنونی منطقی نیست اگر چه خودروسازان نظرشان بر این است که با توجه به نرخ مالیات بر ارزش افزوده ، قیمت انرژی و دستمزدها  باید قیمت خودرو افزایش یابد  اما با توجه به میزان تولید خودروسازان که روند افزایشی داشته طبعا با سرشکن شدن هزینه ها نباید قیمت افزایش یافته  بلکه می تواند این جریان دلیلی بر لزوم کاهش قیمت خودرو نیز باشد.

وی در ادامه قیمت کنونی خودروها را ناشی از بهره وری پایین در شرکتهای خودروساز دانست و گفت : در صورت بهره وری مناسب در صنعت خودرو قطعا شاهد این میزان افزایش در قیمت در خودروهای داخلی نخواهیم یود.

نماینده بویین زهرا و آوج در خانه ملت همچنین  به تداوم رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : علی رغم اعلام دولت مبنی بر سپری شدن رشد منفی اقتصادی و ایجاد رشد 3 درصدی در اقتصاد کشور ، این مساله مورد قبول ما نیست و معتقدیم همچنان رکود بر اقتصاد کشور حاکم بوده و قدرت خرید مردم افت کرده است از این رو برای خروج رکود از بازار خودرو باید قدرت مالی مصرف کنندگان بواسطه اختصاص وام خرید تقویت شود.

عباسپور با اشاره به تاثیر رکود و کمپین ایجاد شده در انباشت خودرو در شرکتهابی خودروساز افزود : متاسفانه شرایط فعلی  بازار خودرو و رکود حاکم بر آن موجب گردیده که حدود 80 هزار خودرو در ایران خودرو در پارکینگ ها بدون مشتری باقی بماند.

وی با توجه به جلسه اخیر خودروسازان در کمیسیون صنایع و معادن و طرح اختصاص تسهیلات به خودروسازان به منظور به روزرسانی در تولید و کاهش هزینه اظهار داشت : قطعا خودروسازان با دریافت تسهیلات و اصلاح ساختار تولید و استفاده از ماشین آلات به روز می تواند در  در جهت ارتقاء کیفیت ، بهره وری و استاندارد سازی و همچنین کاهش هزینه تولید گام های موثرتری بردارند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر یکی از مشکلات جدی صنعت و تولید کشور نقدینگی  است به طوری هم اکنون حدود  67 تا 77 درصد مشکل صنایع کوچک تا بزرگ کشور کمبود نقدینگی است. 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"