کد خبر: ۳۲۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

 ایسنا: روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در پیامی به مقامات مصر از قاهره خواسته است تا تلاش‌ برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که به موجب آن تاسیسات هسته‌ای اسرائیل تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد، متوقف کند.

به گفته مسئولان اسرائیلی، اسحاق مولخو، نماینده نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن، مشاور امنیت داخلی این رژیم این پیام را طی سفر اخیر خود به قاهره به مقامات مصری انتقال داده‌اند.

مولخو و کوهن همچنین ناخرسندی تل‌آویو را از اقدامات مصر در این زمینه به مقامات قاهره اعلام و تاکید کردند که این اقدامات با ماهیت روابط دوجانبه و حمایت اسرائیل از مصر در زمینه مبارزه با تروریسم در صحرای سیناء هماهنگ نیست.

اخیرا منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کرده بودند که تل‌آویو برای ممانعت از تصویب قطعنامه مصر و جمعی از کشورهای عربی - اسلامی جهت نظارت بر تاسیسات هسته‌ای‌اش تلاش‌های دیپلماتیکی را آغاز کرده است.

قرار است درباره قطعنامه‌ای که مصر از چند سال پیش تحت عنوان «قدرت‌ هسته‌ای اسرائیل» ارائه کرده، در اواسط ماه سپتامبر در کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای‌گیری شود. اسرائیل ظرف سه سال گذشته در تلاش برای ناکام گذاشتن این قطعنامه موفق بوده است و این تلاش‌ها به لطف اقدامات دیپلماتیک در حمایت از رژیم صهیونیستی و تدابیر سیاسی این رژیم برای کشاندن مذاکرات با کشورهای عربی به موضوع امنیت منطقه‌ای تحت نظارت سازمان ملل به نتیجه رسیده است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"