کد خبر: ۳۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

  النهرین نوشت: قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق گفت: عملیات آزاد سازی شهرهایی که در اشغال داعش هستند در حال حاضر متوقف شده است؛ زیرا ماموریت نگه داری مناطق و اراضی آزاد شده از نیروهای امنیتی به نیروهای مردمی واگذار شده است.

وی افزود: حیدر العبادی نخست وزیر عراق باید این موضوع را حل کند. نیروهای مردمی سلاح جدیدی دریافت نکرده است و به خودرو همر مجهز نیست. بیشتر سلاح‌های نیروهای مردمی یا بازسازی شده یا غنیمت‌های معدودی است که از داعش به دست آمده است.

الخزعلی تاکید کرد: نیروهای مردمی نقش به سزایی در آزاد سازی 50 درصد از اراضی تحت اشغال داعش ایفا کرده است.

آمریکایی‌ها توان آزاد سازی یک وجب از خاک الانبار را هم ندارند

در همین حال کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی ضمن تکذیب عقب نشینی نیروهای مردمی از الانبار آنگونه که برخی از رسانه ها اعلام کرده اند بیان کرد: بحث عقب نشینی از الانبار یا دیگر مناطق در واقع خدمت مجانی و رایگان به داعشی هاست.

وی افزود: آمریکا توان آزاد سازی یک وجب از خاک الانبار را هم ندارند و تجربه آمریکا با القاعده در طول 10  سال گذشته گواه و تایید کننده این موضوع است.

تحرکات آمریکایی ها در اطراف موصل

همزمان برخی شاهدان عینی از تحرکات زمینی نظامیان آمریکایی در اطراف موصل خبر دادند و اینکه طی روزهای گذشته جنگنده های آمریکایی و دیگر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش بر دامنه حملات خود افزوده‌اند.

این شاهدان از مشاهده خودروهای آمریکایی که از ناحیه ربیعه و سنجار به سوی اطراف موصل در حرکت بودند خبر دادند.

همزمان برخی منابع از ورود کماندوهای آمریکایی به الانبار که البته تعداد آنها زیاد نیست اما به احتمال زیاد در ماموریت های جنگی مشارکت کنند خبر دادند.

به گفته این منابع آمریکا مدعی آزاد سازی الرمادی ظرف 30 روز و بازگردانیدن همه خانواده های آواره به آن ظرف یکماه شده‌اند.

این در حالی است که برخی منابع از عملیات قریب الوقوع برای آزاد سازی الرمادی و حرکت به سوی دیگر مناطق الانبار خبر داده اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"