کد خبر: ۳۲۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
گروه بین الملل: کشور نروژ امیدوار است به کمک برنامه راهبردی جدید خود میزان تولید کربن دی اکسید تا سال 2025 را بیش از 40% کاهش دهد.

همه خودروهای نروژ برقی می شوند

گروه بین الملل: کشور نروژ امیدوار است به کمک برنامه راهبردی جدید خود میزان تولید کربن دی اکسید تا سال 2025 را بیش از 40% کاهش دهد.

به گزارش خبر خودرو، اولا الستوئن، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون انرژی نروژ، از تلاش کشورش برای کاهش قابل توجه میزان تولید گاز کربن دی اکسید خبر داد. 

گفتنی است در حال حاضر 97% از انرژی نروژ از طریق نیروگاه های برق آبی تهیه می شود و بنابراین کارخانه زغال سنگی وجود ندارد که بخواهد برای مدیریت میزان آلایندگی اقدام به تعطیلی آن کند. بنابراین مهم ترین گزینه استفاده از هر وسیله ای در کشور است. قرار است دراسلو، پایتخت نروژ که حدود یک سوم جمعیت کشور در آن زندگی می کنند تا پایان سال 2015 همه وسایل نقلیه شهری الکتریکی شوند.

به علاوه آن که تا سال 2020 نیز همه وسایل نقلیه عمومی از منابعی به جز سوخت های فسیلی استفاده خواهند نمود و تا دو سال بعد از آن کلیه تاکسی ها نیز برقی خواهند شد. به عبارتی می توان پیش بینی کرد طی این برنامه 100%  خودروهای جدید فروخته شده در نروژ  بدون آلایندگی باشند.

تاکنون نروژ برای ترغیب مردم به خرید خودورهای الکتریکی بسته های حمایت ویژه ای نظیر هزینه پارکینگ رایگان و بسیاری تسهیلات دیگر را ارائه داده است که دارندگان آن ها را از پرداخت بسیاری از هزینه های جنبی خودرو معاف می کند. این برنامه ها تاکنون بسیار موفق بوده و در حال حاضر  یک پنجم خودروهای نروژ برقی و تعداد آن ها دو برابر سه سال گذشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"