کد خبر: ۳۲۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، مشاور انجمن قطعه سازان گفت : جریانی که امروز در بازار خودرو در حال شکل گیری است حاصل عوامل مختلفی من جمله جو سازی وارد کنندگان خودرو و همچنین بی تدبیری دولت و کارخانجات خودروسازی است.

شرایطی که حاصل جو سازی واردکنندگان و بی تدبیری دولت و خودروسازان است

 

به گزارش خبر خودرو ، مشاور انجمن قطعه سازان گفت : جریانی که امروز در بازار خودرو در حال شکل گیری است حاصل عوامل مختلفی من جمله جو سازی وارد کنندگان خودرو و همچنین بی تدبیری دولت و کارخانجات خودروسازی است.

محسن رزم خواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو در توضیح این دلایل افزود : جوسازی وارد کنندگان خودرو به منظور عرضه برندهای مختلف است که آنها را ناگزیر ساخته به دلیل سایز بازار ، بخشی از عرضه کنندگان را از صحنه خارج نموده  تا بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند.

وی همچنین بخشی از شرایط موجود را ناشی از بی تدبیری دولت و شرکتهای خودروسازی در جهت پیش بینی  شرایط  پس از توافقات دانست و اظهار داشت : متاسفانه دست روی دست گذاشتن این دو بخش به منظور ایجاد رقابتی کردن محصولات ساخت داخل و  از سویی نداشتن استراتژی مشخص ، صنعت خودرو را به این وضع کشانده است که مسلما به دنبال آن صنایع وابسته مثل قطعه سازی را دچار بحران کرده و خواهد کرد.

وی تصریح کرد :  اقدامی که می توان در این شرایط انجام داد این است که دولت بر اساس یک برنامه مشخص در جهت اصلاح ساختار صنعت خودرو و عملیات نجات این صنعت اقدام نماید کما اینکه در کشورهای پیشرفته صنعتی مثل آمریکا زمانی که صنعت خودروسازی آمریکا با بحران مواجه شد دولت آمریکا وارد صحنه شد و از طریق خرید سهام شرکتهای خودروسازی و تزریق منابع مالی نسبت به اصلاح ساختار تکنولوژیک ،نیروی انسانی وتولید کارخانجات اقدام کرد و با برنامه مشخصی اجازه نداد کارخانجاتی که نقش مهمی در اشتغال زایی و صنعت کشور دارند زمین بخورند.

وی گفت : در این شرایط تنها راه این است که دولت بر اساس یک برنامه مشخصی وارد عمل شود و عملیات نجات را اجرا کند البته جراحی هایی نیز باید انجام شود .

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران در یک فراز مهم تاریخی قرار گرفته است ، خاطر نشان کرد : در این فضای مهم بوجود آمده صنعت خودرو با کمک به برنامه دولت یا مسیر ترقی ، پیشرفت و رقابتی شدن در بازارهای جهانی را طی خواهد کرد و یا به سالهای گذشته باز خواهد گذشت و در حد مونتاژ کارانی  که مصرف کننده قطعات شرکتهای خارجی بوده و زیر نظر آنها باید تولید نمایند ادامه حیات خواهد داد.

رزم خواه با توجه به مقاومت هایی که امروز نسبت به نخریدن خودرو در بازار ایجاد شده افزود : قطعا در این شرایط از مردم نمی توان توقع خاصی داشت چرا که به هر جهت مصرف کننده محصول با کیفیت و با قیمت مناسب می خواهد.

وی گفت : زمانی که خودروساز محصول با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند آن زمان است که دولت با تبلیغ می تواند به مردم اعلام کند که به منظور حمایت از  صنعت داخلی بجای خرید خودروهای کره ای و چینی و حتی اروپایی از محصولات داخلی استفاده نمایند همان کاری که در کره و سایر کشور انجام شده است.

وی اظهار داشت : با محصول بی کیفیت و دارای مشکلات عدیده و قیمت نامناسب نمی توان با رقبای خارجی حتی چینی ها رقابت کرد  واز مردم داشتن چنین توقعی بی جاست.

وی تصریح کرد : امروز به جای اینکه به زور مردم را تشویق به خرید خودروهای داخلی نماییم باید کیفیت محصولات داخلی را رقابتی نمود و آن زمان توقع داشت  تا مصرف کننده در شرایط مساوی و به منظور حمایت از صنعت کشور،  خودروهای  داخلی را خریداری کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"