کد خبر: ۳۲۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از افزایش بازار مصرف تایرهای دست دوم خبر داد و گفت : قیمت بالا و افت توان مالی مصرف کنندگان موجب افزایش تمایل مشتریان به خرید تایرهای دست دوم در بازار شده است.

بازار خرید و فروش تایرهای دست دوم داغ شد

 

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن از افزایش بازار مصرف تایرهای دست دوم خبر داد و گفت : قیمت بالا و افت توان مالی مصرف کنندگان موجب افزایش تمایل مشتریان به خرید  تایرهای دست دوم در بازار شده است.

 

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : دولت باید نسبت به کاهش قیمت لاستیک و روغن اقدام نماید تا مشتریان امکان خرید داشته باشند در حالی که به دلیل عدم قدرت خرید و قیمت بالای لاستیک و روغن اغلب مشتریان به سمت خرید لاستیک های دست دوم روی آوردند.

وی با اشاره به افت شدید قیمت نفت  در بازارهای جهانی اظهار داشت : افت شدید قیمت نفت انتظار می رود این روند بر قیمت تولیدات شرکتها تاثیر گذار بوده و تا حدودی موجب کاهش قیمت در بازار لاستیک و روغن و بسیاری دیگر از کالاها باشیم در حالی که این چنین رودی را شاهد نیستیم.

وی همچنین از تداوم رکود در بازار لاستیک و روغن خبر داد و خاطر نشان کرد: همچنان بازار لاستیک و روغن در وضعیت رکود جدی به سر برده و در این مدت هیچ تحرکی را در بازار معاملات این اقلام شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت : با وجود کاهش قیمت برخی از مواد اولیه تولید لاستیک و روغن اما همچنان قیمت ها سیر صعودی دارند و متاسفانه این روند در قیمت تولیدات کارخانجات تاثیر نداشته است.

وی علت عمده رکود ایجاد شده در بازار لاستیک و روغن را افزایش بی رویه قیمت ها دانست و گفت : تا زمانی که قیمت ها کاهش نیابد و قدرت خرید مصرف کنندگان تقویت نشود شرایط بازار همین گونه بوده و رکود بر بازار حاکم خواهد بود.

وی با توجه به استقبال مشتریان از لاستیک و روغن موتورهای وارداتی گفت: کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و افزایش قیمت لاستیک و روغن در یکی دو سال گذشته موجب شده که با عرضه اقساطی لاستیک و روغن های وارداتی تمایل مصرف کنندگان به سمت کالاهای وارداتی سوق یابد. این در حالی است که اغلب فروشندگان داخلی امکان فروش به این شیوه با توجه به مشکلات مالی برای آنها فراهم نیست.

وی همچنین  به تاثیر افت قدرت مصرف کنندگان در رکود بازار اشاره و خاطر نشان کرد :  متاسفانه افت قدرت خرید مصرف کنندگان موجب روی اوردن متقاضیان به خرید تایرهای دست دوم و استفاده از روغن در مسافت های بیشتر از مسافت استاندارد شده است که قطعا این روند خطرات جبران ناپذیری را برای رانندگان خودروها به دنبال خواهد داشت .

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، روغن با توجه به انباشت تولیدات شرکتها در کارخانجات تولید لاستیک گفت : در حال حاضر به دلیل رکود در بازار ،انبار اغلب کارخانجات تولید لاستیک اشباع و فعالیت کارخانجات از سه شیفت کاری به یک شیفت تقلیل یافته است .

سماواتی تاکید کرد : در صورت رفع رکود و افزایش تقاضا و معاملات در بازار قطعا هم کارخانجات مجددا رونق خواهد گرفت و هم واردات تاثیر چندانی بر بازار تولیدات داخلی نخواهد داشت.

وی گفت : انتظار می رود که طی ماههای آینده بازار لاستیک و روغن از وضعیت فعلی خارج و رونق به بازار باز گردد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"