کد خبر: ۳۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش ٣ درصدی مصرف سی ان جی کشور نسبت به پارسال خبر داد.

مصرف سی ان جی کشور ٣ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرخودرو، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش ٣ درصدی مصرف سی ان جی کشور نسبت به پارسال خبر داد.

شهاب الدین متاجی به روند رشد مصرف سی ان جی با توجه به تک نرخی شدن بنزین اشاره و اظهار کرد: مصرف سی ان جی به دو عامل قیمت و در دسترس بودن این فرآورده بستگی دارد که سی ان جی باید در رقابت با بنزین، قیمت مناسبی داشته تا مصرف کننده تمایل به استفاده از آن داشته باشد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: افزایش ٣ درصد مصرف سی ان جی در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان از تأثیر مثبت سیاست کاهش قیمت آن در سال جاری دارد.

وی با اشاره به این که میزان مصرف سی ان جی در سال ٩٢، ١٨,٢٧ میلیون مترمکعب در روز و در سال ٩٣، ١٩ میلیون مترمکعب در روز بوده است، تصریح کرد: میزان مصرف سی ان جی در سه ماه نخست سال ٩٣، ١٨.٥٩ میلیون مترمکعب در روز بوده است که میزان مصرف این فرآورده به ١٩.١٥ میلیون مترمکعب در روز در سه ماه نخست امسال رسیده است.

متاجی افزایش جایگاههاي سی ان جی را نیازمند کمک دیگر سازمانها و شهرداریها دانست و افزود: خودروهای موتور پایه گازسوز نیز باید در اختیار مصرف کنندگان باشد تا هزینه تعمیرات خودرو انگیزه مصرف سی ان جی را کاهش ندهد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: ایران، پاکستان، برزیل و آرژانتین ٤ کشوری هستند که بیشترین مصرف سی ان جی را در دنیا دارند.

وی در پایان اظهار کرد: بنابراین قیمت، هزینه تعمیرات و تعداد جایگاهها باید با هم هماهنگ باشند تا صنعت سی ان جی بتواند در رقابت با بنزین موفق تر شود.

در پی مصوبه دولت مبنی بر کاهش نرخ سی ان جی از ٦٠٠ به ٥٠٠ تومان (در هر کیلوگرم)، این سوخت پاک از سوم تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال با نرخ جدید در جایگاههای سراسر کشور عرضه شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"