کد خبر: ۳۲۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : همچنان روند معاملات در بازار بورس اوراق بهاردار با افت و خیز های زیادی همراه است به طوری که طی روزهای اخیر شاهد افت در قیمت و معاملات در سهام اغلب شرکتهای بورسی بوده ایم.

افت چند درصدی قیمت در سهام شرکت های خودرویی

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : همچنان روند معاملات در بازار بورس اوراق بهاردار با افت و خیز های زیادی همراه است به طوری که طی روزهای اخیر شاهد افت در قیمت و معاملات در سهام اغلب شرکتهای بورسی بوده ایم.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : روند نزولی بازار سرمایه در شرایطی اتفاق افتاده که طی روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار منفی چه در حیطه سود آوری شرکتها  و چه در حیطه اتفاقات خارج  از حوزه اقتصادی نیستیم به طوری که عمده اخبار و برآیند بازار سرمایه و شرکتهای بورسی در ماههای اخیر مثبت بوده است اما متاسفانه بازار سرمایه در این روزها خصوصا در دو سه ماه اخیر متاثر از برخی شرایط تحمیلی جریان مثبتی را نداشته است.

وی گفت : عمده ترین مسائلی که بازار سرمایه را در چند ماه اخیر متاثر کرده است افزایش  سود سپرده های بانکی و حبس نقدینگی  در بانک ها و موسسات بانکی است به طوری که جذب نقدینگی در این موسسات موجب تلاطمات در سایر بازارها  شده است.

وی  در ادامه به حجم و ارزش معاملات سهام در گروه خودرو اشاره کرد و گفت : طی هفته گذشته شاهد حجم و تقاضای بسیار خوبی در سهام شرکتهای خودرویی بودیم و همچنان این گروه در کانون توجه سرمایه گذاران بوده و رتبه یک حجم و ارزش معاملات را در بازار سرمایه را دارد هر چند سهام این گروه با افت قیمت مواجه بود و غریب به 3 تا 4 درصد اکثریت سهام گروه خودرویی با افت قیمت روبرو بود اما در شرایط فعلی بازار این مساله طبیعی است.

وی افزود : جذابیت قیمت و قرار گرفتن سهام شرکتها در کف قیمتی از عمده دلایل توجه سرمایه گذاران به سهام گروه خودرویی است.

وی تصریح کرد : در گروه خودرو هر چند شاهد افزایش تولیدات  نسبت به سال گذشته ایم اما فروش آنها با توجه به برخی اتفاقات ، با مشکل روبرو گشته است البته مصرف کننده حق طبیعی خود می داند که کالای خوب را خریداری کند این در حالی است که خودروسازان در این مدت صرفا به دنبال افزایش تولید و فروش خود بودند.

وی اظهار داشت : امروز مصرف کننده  خودرو به دنبال محصولی با کیفیتی است که بهای آن با کیفیت آن متناسب باشد از این رو به خودروسازان توصیه می شود به جای افزایش  تیراژ، به دنبال افزایش کیفیت و ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی باشند چرا که به هر میزان کیفیت خودروها افزایش یافته و قیمت تولیدات متناسب با آن رشد کند مصرف کننده راضی تر خواهد بود.

وی گفت : متاسفانه هم اکنون با انباشت محصولات تولیدی در شرکتهای خودروساز مواجه هستیم که ناشی از حذف حق طبیعی مصرف کننده و تعدیل قیمت خودرو و عدم افزایش در کیفیت خودروهاست از این جهت تا زمانی که خودروسازان به الزامات مصرف کنندگان پاسخ درستی ندهند مشکل فروش خودروسازان را خواهیم داشت.

این کارشناس بازار بورس اظهار داشت :  در شرایط کنونی باید الزامات ورود سرمایه گذار خارجی به صنعت خودرو فراهم و زیرساخت های گزارش گری مالی مهندسی مجدد فرایند شود قطعا حضور سرمایه گذار خارجی ضمن انتقال تکنولوژی جدید به صنعت خودرو ، موجب جهانی شدن خودروسازی ایران خواهد شد.

شیخی تصریح کرد : امروز خودروسازان باید مهندسی فرایند را در تولید عملی کرده و با استفاده از تکنولوژی روز تلاش نمایند تا نیاز مصرف کننده را با قیمت متناسب و تقاضای بالا پاسخ گو باشند.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"