کد خبر: ۳۲۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، جمعي از شهرداران و مديران شهري شركت­ كننده در پنجمين نشست مجمع شهرداران آسيايي كه به ميزباني شهرداري تهران در پايتخت كشورمان به سر مي‌برند، در قالب تور فني بازديد از امكانات و تجهيزات حمل و نقل شهري، از بخشي از تأسيسات ناوگان حمل و نقل شهر تهران ديدن كرده و از نزديك با نحوه ارائه خدمات اين ناوگان به شهروندان آشنا شدند.

بي آر تي سواري شهرداران آسيا در تهران

به گزارش خبر خودرو، جمعي از شهرداران و مديران شهري شركت­ كننده در پنجمين نشست مجمع شهرداران آسيايي كه به ميزباني شهرداري تهران در پايتخت كشورمان به سر مي‌برند، در قالب تور فني بازديد از امكانات و تجهيزات حمل و نقل شهري، از بخشي از تأسيسات ناوگان حمل و نقل شهر تهران ديدن كرده و از نزديك با نحوه ارائه خدمات اين ناوگان به شهروندان آشنا شدند.

بيش از 50 نفر از ميهمانان داخلي و خارجي مجمع شهرداران آسيايي كه اكثر آن‌ها عضو كميته حمل و نقل و ترافيك شهرهاي آسيايي بودند، در قالب يك تور فني نيم‌روزه از نزديك در جريان چگونگي مديريت و كنترل هوشمند ترافيك شهر تهران و نيز نحوه خدمات‌رساني ناوگان حمل و نقل عمومي به مسافران در دو بخش مترو و بي‌آرتي قرار گرفتند.

در اين بازديد كه از محل اقامت ميهمانان اين اجلاس در هتل آزادي تهران آغاز شد، اعضا حاضر در اين تور با استفاده از دو دستگاه اتوبوس دو كابين تندرو از مسير شمال به جنوب و جنوب به شمال خط 4 بي‌آر‌تي در محور چمران ديدن نموده و سپس از طريق خط 7 بي‌آر‌تي در محور جنوب به شمال خيابان حضرت ولي‌عصر (عج)،‌ وارد ايستگاه متروي تجريش شدند.

ميهمانان حاضر پس از بازديد از اين ايستگاه به عنوان بزرگ‌ترين ايستگاه متروي خاورميانه يكي از عميق‌ترين ايستگاه‌هاي متروي جهان به عمق 51 متر، از طريق قطار مترو و با همراهي علي عبداله پور جانشين فني مدير عامل شركت بهره‌برداري مترو به ايستگاه متروي طالقاني رفتند ودر طول اين سفر زيرزميني با حضور در كابين راهبر مترو از نزديك با چگونگي هدايت قطار مترو آشنا شدند.

بر اساس اين گزارش، حاضران در اين تور فني با حضور در مركز كنترل ترافيك از نزديك با چگونگي مديريت و كنترل 24 ساعته و تمام وقت ترافيك كلان‌شهر 9 ميليون نفري تهران قرار گرفتند و پس از ارائه توضيحات مبسوطي تمام وقت از سوي مهندس ايلوش وزيري مدير عامل شركت كنترل ترافيك و مهندس همايون فتاحي مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران، پرسش‌هاي خود را در خصوص ساز و كار فعاليت اين مركز و نحوه هدايت هوشمند ترافيك تهران، مطرح نمودند.

در جريان ديدار از مركز كنترل ترافيك به ميهمانان اعلام شد تهران با 1500 دوربين نظارت تصويري به صورت لحظه به لحظه پايش مي‌شود، ضمن اين كه 1400 دوربين ثبت تخلف نيز تخلفات ترافيكي رانندگان خودروها را به صورت شبانه‌روزي ثبت مي‌كنند و همچنين اين موضوع كه به منظور اتصال اين دوربين‌ها به سيستم هوشمند مركزي، بيش از 1200 كيلومتر فيبرنوري به كار رفته مورد تأكيد قرار گرفت.

اين گزارش مي‌افزايد، ميهمانان حاضر در بخش ديگري از بازديد خود از استوديو صداي شهر راديو تهران كه به فاصله هر 15 دقيقه يك دقيقه، اخبار و پيام‌هاي ترافيكي و به فاصله هر 25 دقيقه 5 دقيقه، اخبار و گزارش‌هاي شهري را به رانندگان و شهروندان اعلام مي‌كند،‌ آشنا شدند.

اعضاي حاضر در اين تور فني در پايان بازديد نيم‌روزه خود از پاركينگ مكانيزه ايرانشهر ديدن كرده و از نزديك با چگونگي احداث پاركينگي با ظرفيت قابل توجه در فضايي محدود و نيز ساز و كار فعاليت اين مراكز خدماتي كه احداث آن‌ها در محدوده مركزي و نقاط شلوغ شهرها مي‌تواند بسيار مؤثر باشد، آشنا شوند.

گفتني است مهندس پوريا محمديان قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران كه در اين بازديد شهرداران و مديران شهري تهران براي انتقال تجارب موجود در اين زمينه توسعه حمل و نقل عمومي و به كارگيري امكانات و تجهيزات روز دنيا در جهت مديريت و هدايت هوشمند جريان ترافيك دراين كلان‌شهر آسيايي را به مسئولان حاضر در اين بازديد اعلام كرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"