کد خبر: ۳۲۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بازبینی آیین نامه و قوانین مربوط به حقوق مصرف کنندگان خودرو در دولت خبر داد و گفت : از تیرماه جاری قوانین مربوط به حقوق مصرف کنندگان خودرو و همچنین آیین نامه ها و مصوبات آن در دولت در حال بازبینی و تکمیل است امید می رود این روند به جایی برسد که مصرف کنندگان خودرو نیز بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو تکمیل و بازبینی می شود

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بازبینی آیین نامه و قوانین مربوط به حقوق مصرف کنندگان خودرو در دولت خبر داد و گفت : از تیرماه جاری قوانین مربوط به حقوق مصرف کنندگان خودرو و همچنین آیین نامه ها و مصوبات آن در دولت در حال بازبینی و تکمیل است امید می رود این روند به جایی برسد که مصرف کنندگان  خودرو نیز بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

دکتر سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : امروز علاوه بر اینکه شرکت های خودروساز باید به کیفیت تولیدات و خدمات پس از فروش توجه نمایند بلکه باید نسبت به اجرای  قوانین و مصوبات مجلس در خصوص رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به طرح تحقیق و تفحص مجلس از انحصار نسبت به واردات خودروهای بی کیفیت چینی به کشور گفت :  انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از آنجا که جزء فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مجلس شورای اسلامی است  از این رو در این راستا همراه با مجلس بوده به طوری که در جلسه ای که با اعضای فراکسیون حمایت  از حقوق مصرف کنندگان دارد نقطه نظرات مجلس در این زمینه نیز دریافت شده است.

وی تصریح کرد : البته انجمن قائل به این هستیم که مصرف کننده باید حق انتخاب داشته باشد و در میان کالاها  بتواند کالای مورد نظر را انتخاب نماید ضمن اینکه در این جریان معتقد به حمایت از تولید ملی نیز هستیم.

وی افزود : هر چند این مساله بدین معنی نیست که چنانچه در تولید ملی انحصاری وجود دارد شرکتها نیز به کیفیت توجهی نکنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت : البته امروز مصرف کننده داخلی حاضر است به منظور حمایت از تولید داخل خودروهایی را با قیمت بالاتر و کیفیت کمتر نیز استفاده نمایند اما از سویی این انتظار وجود دارد که تولید کننده داخلی نیز در این روند همراهی بیشتری نموده و ضمن افزایش کیفیت تولید ات ٰ خدمات را گسترده تر و بهتر نماید تا تولید کندگان و مصرف کنندگان به سمت خودروهای چینی گرایش پیدا نکند.

جعفری در ادامه با توجه به کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی گفت : این اقدام قطعا راهکار واقعی برای کاهش قیمت و کیفیت تولیدات داخلی نیست باید راهکارهای عاقلانه تری در این زمینه در پیش گرفته شود چرا که همه ما ایرانی هستیم و باید به تولید و اقتصاد کشور کمک نماییم .

وی افزود  : هر نوع حرکت قهریه موجب می شود که نه تنها در مسیر درست حرکت نشود بلکه مشکلات بیشتری برای صنعت خودرو ایجاد شود بنابراین باید با تدبیر و تعامل ، کارها را به پیش برد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"