کد خبر: ۳۲۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، با وجود اینکه در سالهای اخیر در خصوص نوسازی خودروهای سواری اقداماتی از سوی دولت صورت گرفته اما به نظر می رسد همچنان روند نوسازی خودروهای حمل و نقل بار با مشکلات جدی مواجه است این در حالی است که رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اخیرا از آغاز نوسازی 65 هزار دستگاه خودروی فرسوده باری بالای 35 سال از ابتدای نیمه دوم سال 94 خبر داده است...

بوروکراسی اداری و عدم اختصاص تسهیلات ، مشکل بیش از 65 هزار کامیون فرسوده در کشور

به گزارش خبر خودرو، با وجود اینکه در سالهای اخیر در خصوص نوسازی خودروهای سواری اقداماتی از سوی دولت صورت گرفته اما به نظر می رسد همچنان روند نوسازی خودروهای حمل و نقل بار با مشکلات جدی مواجه است این در حالی است که رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اخیرا از آغاز نوسازی 65 هزار دستگاه خودروی فرسوده باری بالای 35 سال از ابتدای نیمه دوم سال 94 خبر داده است گفته های کشاورزیان در شرایطی عنوان می شود که رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور از بوروکراسی و تدوام مشکلات موجود به منطور ارائه تسهیلات به خودروهای فرسوده باری همچنان انتقاد دارد.

محمد خان بلوکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به امادگی 65 هزار دستگاه  کامیون فرسوده جهت اسقاط اعلام کرد : در شرایطی که 65 هزار و 542 دستگاه کامیون فرسوده حائز شرایط ،آماده اسقاط هستند متاسفانه رانندگان این خودروها به دلیل بوروکراسی اداری همچنان در بلاتکیفی به سر می برند.

وی گفت : با وجود اینکه اتحادیه حمل و نقل بار رانندگان این خودروها را جهت دریافت پیش فاکتور معرفی و رانندگان نیز به خودروساز پیش پرداخت ارائه کردند متاسفانه  تعدادی از رانندگان حدود یک ماهی است علی رغم ارائه تقاضا و تحویل پیش فاکتور را به شرکتهای خودروساز همچنان در گیر و دار چند امضاء بلاتکلیف هستند.

وی افزود : هم اکنون پرونده اغلب رانندگان این خودروها جهت تحویل خودرو جدید مسکوت باقی باقی مانده و به نظر می رسد تسهیلاتی جهت ارائه به این افراد وجود ندارد.

وی افزود : پیش از این دولت مصوب کرده بود که 70 درصد قیمت خودروهای حمل و نقل بار جهت خروج و نوسازی به خودروساز وام داده می شود این در حالی است که با وجود پی گیری تعدادی از پرونده های این رانندگان از هفته گذشته تا کنون هیچ پاسخی تااین لحظه به این افراد داده نشده است.

وی اظهار داشت : در صورت رفع مشکلات اعطای تسهیلات به این خودروها و رفع بوروکراسی مشکل این رانندگان نیز برطرف خواهد شد.

وی گفت : هم اکنون 200 رانندگان اصفهانی یک سال و نیم است که به یکی از شرکتهای خودروساز پول پرداخت کرده اند اما برای دریافت وام که به بانک مراجعه کردند از انها وسیقه ملکی در خواست شده است در حالی که دولت پیش از این اعلام کرده بود که با وسیقه کارمند و کاسب نیز رانندگان می توانند تسهیلات لازم را دریافت نمابند.

وی گفت : اگر راننده ای 300 میلیون وسیقه ملکی داشت که نمی آمد در این شغل را انتخاب کند و راننده شود.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به مشکلات موجود جهت نوسازی ناوگان باری کشور تصریح کرد: متاسفانه وعده هایی که تاکنون داده شده عملی نشده است حتی تسهیلات بانکی را که قرار بود پرداخت شود نیز تاکنون تحقق نیافته است و همچنان رانندگان در این ارتباط سرگردان هستند.

خان بلوکی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی درست به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مشکلات موجود جهت نوسازی خودروهای سنگین خاطر نشان کرد : متاسفانه همچنان بوروکراسی اداری مشکلاتی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار بوجود آورده است.

وی در ادامه با اشاره به ورود خودروهای دست دوم توسط شرکتهای حمل و نقل گفت : از آنجا که این شرکتها خودروها را  با سود  بسیار زیاد به رانندگان به فروش می رسانند اغلب رانندگان با خرید این خودروها مدت ها مقروض می شوند.

وی افزود :امروز ناوگان باری کشور  نیازمند توسعه نبوده بلکه باید نوسازی ناوگان صورت گیرد .

وی گفت : در حالی که دولت رانندگان را مجبور به اسقاط کامیون فرسوده می کند چرا مانع واردات کامیون های دست دوم و استوک توسط شرکتهای حمل و نقل  نمی شود؟

 وی تصریح کرد : هم اکنون 60 هزار دستگاه کامیون اضافه در ناوگان حمل و نقل بار کشور وجود دارد به چه دلیل اجازه توسعه ناوگان باری داده می شود در حالی که بسیاری از رانندگان در آستانه بیکاری قرار دارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"