کد خبر: ۳۲۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : داستان قیمت خودرو در ایران بسیار پیچیده شده است متاسفانه در این شرایط برخی از شرکتهای چینی با کاهش چند میلیونی قیمت خودروها خود درصدد خراب کردن و شکستن بازار ایران هستند.

داستان پیچیده قیمت خودرو در ایران

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : داستان قیمت خودرو در ایران بسیار پیچیده شده است متاسفانه در این شرایط برخی از شرکتهای چینی با کاهش چند میلیونی قیمت خودروها خود درصدد خراب کردن و شکستن بازار ایران هستند.

دکتر احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : این شرکتها به دنبال آن هستند تا با خراب شدن بازار تولیدات داخلی و ضربه به خودروسازان داخلی، بازار ایران را در اختیار گرفته و پس از آن قیمت هایشان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد : وضعیت امروز بازار خودرو ناشی از خواسته غیر شفاف و با همکاری خارجی هاست که در حال شکل گیری است و به دنبال این هستند تا به صنعت خودروسازی ایران ضربه وارد کرده و از بین ببرند.

وی اظهار داشت : دولت با افزایش تعرفه واردات خودرو ، باید مانع ورود خودروهای ارزان و بی کیفیت به کشور شود.

وی گفت : زمانی که شرکتهای چینی به یکباره تا این میزان قیمت خودروها را کاهش می دهند قطعا با هدفی این اقدام صورت می گیرد مسلما این اقدام رقابت سالم در بازار را از بین برده و پس از آن قیمت تولیدات این شرکتها افزایش خواهد یافت.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود : متاسفانه هم اکنون چندین هزار خودرو داخلی در شرکتهای خودروساز انبار شده است  که این به دلیل کمپین نخریدن خودروهای داخلی و  از سویی همکاری برخی از خارجی در این زمینه موثر بوده که موجب گردیده بازار تقاضای خودروهای داخلی افت شدید نماید.

احمدیان تصریح کرد : در صورتی که شرکتهای خارجی نسبت به بازار ایران سوء نظر ندارند باید اقدام به تولید مشترک با ایران نمایند نه اینکه صرفا به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار ایران باشند.

وی با اشاره به اینکه ضربه به تولبد داخل ، آسیب به اشتغال کشور است تاکید کرد : هم اکنون صدها هزار نفر در شرکتهای خودروساز و صنایع وابسته به آن در حال فعالیت هستند.

وی گفت : اگر شرکتهای خارجی  خواستار حضور در بازار ایران هستند باید به دنبال تولید و همکاری و طراحی پلت فرم مشترک با خودروسازان ایرانی باشند و روند فعلی نیز اصلا درست نیست.

وی با توجه به طرح عدم افزایش قیمت خودرو توسط شرکتهای خودروساز گفت : متاسفانه  جو ایجاد شده با وجود اعلام عدم افزایش قیمت خودرو همچنان بر علیه تولیدات داخلی است.

وی تصریح کرد : برای جلوگیری از حضور خودروهای بی کیفیت و جذب بازار داخل دولت باید به سرعت تعرفه واردات خودرو را افزایش دهد ضمن اینکه هر شرکتی که قصد حضور در بازار داخل را دارد باید به شرط تولید مشترک اجازه حضور در بازار ایران را داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"