کد خبر: ۳۱۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : با روند بلند مدت منفی که در بازار سرمایه بوجود آمد بیشترین افت قیمت در سهام گروه خودرو و ساخت قطعات اتفاق افتاد اما با اخبار خوشایند روزهای اخیر و برگزاری مجامع گروه خودرویی این جریان شکل مثبتی به خود گرفت.

افزایش سودآوری شرکت های گروه خودرویی موجب رضایت سهامداران شد

 

به گزارش خبر خودرو،  یک کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : با روند بلند مدت منفی که در بازار سرمایه بوجود آمد بیشترین افت قیمت در سهام گروه خودرو و ساخت قطعات اتفاق افتاد اما با اخبار خوشایند روزهای اخیر و برگزاری مجامع گروه خودرویی این جریان شکل مثبتی به خود گرفت.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : به دنبال این جریان و پس از برگزاری مجامع گروه خودرویی و اخبار بسیار خوشایند از ورود سرمایه گذار خارجی و ورود دانش فنی موجب گردید که سهام شرکت های گروه خودرویی همچنان به عنوان پر حجم و پر ارزش ترین سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار مورد داد و ستد قرار گیرد.

وی گفت : سودآوری شرکت های گروه خودرویی در سال گذشته توانست سهامداران این شرکتها را راضی نگه دارد و حتی برخی از این شرکتها توانستند پس از سالها توزیع سود نقدی داشته باشند.

وی افزود : هر چند شرکتهای خودرویی پس از افزایش تحریم ها ،اغلب با مشکلات مالی و افت تولید و فروش مواجه شده و کم کم در حال زیاندهی بودند اما خوشبختانه در یکی دو سال اخیر نه تنها این شرکتها  توانستند رکورد تولید خودشان را بشکنند بلکه باعث شد که به سودآوری نسبی هم برسند و در مجامع سالهای 93 و 94 توزیع سود مناسبی را داشته باشند.

وی اظهار داشت : البته برنامه های بلند مدت گروه خودرو و تمایل خارجی ها به کسب کرسی های هیات مدیره گروه خودرویی و انتقال دانش فنی باعث شده که مجدد بازار سرمایه یک چرخشی  را به سمت گروه خودرو و ساخت قطعات داشته باشد .

این کارشناس ارشد بازار بورس خاطر نشان کرد : در چنین شرایطی و با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان ،قطعاایران می تواند به عنوان قطب خودروسازی در خاورمیانه عمل نماید.

شیخی تصریح کرد : امروز همه نگاه ها به سمت ایران برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو است و اگر به بافت صنعت خودرو ایران نیز توجه شود قطعا در این وضعیت صنعت خودرو نیاز به بازبینی و باز طراحی مجدد دارد.

وی گفت : آینده گروه خودرویی بسیار روشن است به شرط اینکه دیدگاه سرمایه گذاران بلند مدت باشد.

وی تاکید کرد : گروه خودرویی با توجه به ملاک هایی که چون ورود سرمایه گذار خارجی و تغییر در رویه تولید مستعد رشد 100 درصدی در قیمت سهام است.

وی اظهار داشت : صنعت خودرو و قطعات به طور تقریبی در یکی دو روز گذشته با توجه به ارزش بازار کمتری که نسبت به سایر صنایع مثل  صنایع شیمیایی و بانک ها دارد به همین جهت همواره در رتبه اول  و نهایتا در رتبه دوم قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"