کد خبر: ۳۱۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران با بیان اینکه لاستیک های نامرغوب موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می شوند اظهار داشت...

لاستیک های قاچاق وارداتی بازار تایر را تهدید می کند

به گزارش خبرخودرو، رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران با بیان اینکه لاستیک های نامرغوب موجود در بازار به صورت قاچاق وارد می شوند اظهار داشت: لاستیک های نا مرغوب و قاچاق از طریق افراد متفرقه و به صورت قاچاق وارد بازار می شود که امید است با اقداماتی که سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در دستور کار دارد از ورود این قبیل تایر های بی کیفیت جلوگیری شود.

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، ضمن تایید کیفیت لاستیک های وارداتی که توسط شرکت های معتبر وارد کشور می شوند، عنوان کرد: در صورتی که لاستیک ها از نمایندگی کارخانه ها وارد شوند می بایست از فیلترهای گمرک و سازمان استاندارد عبور کنند تا بتوانند تاییدیه ترخیص کالا را دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: مشکل عمده ای که بازار تایر را تهدید می کند لاستیک های قاچاق وارداتی است که با اعمال محدودیت های واردات امید است این مسائل ظرف کوتاه ترین زمان حل و فصل شود.

وی افزود: در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کنندگان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت روشی را جهت اعمال محدودیت بر واردات تایر دنبال می کنند که با حصول نتایج مورد نظر از بررسی ها و پیگیری های این دو مجموعه نهایتا فقط شرکت های مرتبط با صنعت لاستیک و تایر از امکان واردات در این حوزه برخوردار می گردند.

وی با بیان اینکه توافقات در زمینه واردات توسط سازمان های ذیربط پیگیری می شود اذعان داشت: با ابلاغ دستور العمل جدید، وارد کنندگان لاستیک و تایر موظفند برای کالای وارداتی خدمات پس از فروش تعریف نمایند.

وی افزود: نظارت بر عملکرد این افراد در تمامی مراحل ورود کالا به کشور مستمر خواهد بود تا از این طریق به نیازهای مصرف کنندگان  پاسخ مناسبی داده شود.

موج رکود در بازار عرضه و تقاضای تایر خودرو

عباس سماواتی با اعلام روند نزولی خرید فروش لاستیک و تایر خودرو تصریح کرد: کاهش قیمت در بازار همچنان ادامه دارد که افت فروش را می توان دلیل اصلی این پدیده دانست.

وی افزود: البته لازم به ذکر است 9 درصد ارزش افزوده که از سوی وزارت دارایی برای اصناف در نظر گرفته شده است نیز در این جریان بی تاثیر نیست به طوری که به جرات می توان گفت در حال حاضر 30 تا 400 واحد صنفی در حوزه لاستیک به فعالیت خود خاتمه داده اند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این ضرورت تجهیز واحد های صنفی به صندوق های فروشگاهی برای صدور فاکتور که از ابتدای سال جاری بر آن تاکید شده است نیز به مشکلات موجود در بازار تایر دامن می زند در شرایطی که تقریبا هیچ یک از واحد های صنفی در این خصوص اقدامی نکرده اند.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران، فیلترسازان و فیلترفروشان تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر معضل رکود و مازاد تولید گریبان گیر صنعت تایر است و با وجود تولیدات مرغوب داخلی استقبالی از سوی مصرف کنندگان به چشم نمی خورد.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است خودروسازان نیز به دلیل کاهش سطح تولید با مازاد تایرهای موجود در انبارهای خود مواجه هستند و این لاستیک ها را در بازار به فروش می رسانند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"