کد خبر: ۳۱۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور استان تهران در راستای مراسم امضای توافق نامه سرویس مدارس اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-93 تجربه موفقی در حوزه حمل و نقل دانش آموزی کسب نمودیم که انسجام مجموعه های دست اندر کار ساماندهی سرویس مدارس را نشان می دهد.

ورود خودروهای سرویس مدارس به محدوده زوج و فرد بلامانع است

به گزارش خبرخودرو، رئیس پلیس راهور استان تهران در راستای مراسم امضای توافق نامه سرویس مدارس اظهار داشت: در سال تحصیلی 94-93 تجربه موفقی در حوزه حمل و نقل دانش آموزی کسب نمودیم که انسجام مجموعه های دست اندر کار  ساماندهی سرویس مدارس را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سردار حسینی با اشاره به اینکه پافشاری بر مسئله آموزش از سوی سازمان تاکسیرانی تاثیر به سزایی در بهبود شرایط این حوزه داشته است، تصریح کرد: مسئله قابل تامل دیگر در بهبود شرایط و کاهش سوانح رانندگی در بخش دانش آموزی تا مرز صفر، نظارت دقیق و موشکافانه بر برچسب سرویس مدارس خودرو ها است.

وی افزود: از اقدامات همیشگی دستگاه های اجرایی بررسی نقاط ضعف و قدرت پروژه های در حال اجرا است تا از این طریق بتوانند علاوه بر توسعه امور تاثیر گذار به رفع نواقع احتمالی بپردازند که این مسئله در سال تحصیلی جاری نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور استان تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه سازمان های مرتبط با امضای این توافقنامه در واقع عزم خود را برای انجام وظایف تعریف شده در سال تحصیلی جدید جذب کرده اند، افزود: انتظار می رود که روند مطلوب تری را در خصوص خودروهای سرویس مدارس شاهد باشیم و با انسجام و هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارتی به چشم اندازی که در این راستا ترسیم نموده ایم دست یابیم.

وی افزود: در گام نخست خودروی سرویس مدرسه باید یک خودروی سالم و شناسنامه دار باشد که از نظر پلیس می بایست در دو بخش راننده و خودرو تایید صلاحیت شود.  

سردار حسینی با اشاره به تفاوت اجرای این طرح در سال جدید به نسبت سال گذشته گفت: تفاوت امسال نسبت به سال گذشته در بحث سرویس مدارس این است که محدوده های زوج و فرد توسط دوربین و بدون حضور پلیس کنترل می شود که در خصوص خودروهای سرویس فقط آن دسته از خودروها که بتوانند تاییدیه و برچسب سرویس مدرسه را از سازمان تاکسیرانی دریافت نمایند، پلاک خودرویشان در ساعات ایاب و ذهاب دانش آموزان برای دوربین ها تعریف می شود تا مشمول جریمه نشوند.

وی افزود: از این رو مسئله کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد خود به صورت یک اهرم بازدارنده برای خودروهایی که به طور غیر مجاز در حمل و نقل دانش آموزان فعالیت می کنند به حساب می آید.

وی در پایان گفت: حتما می بایست در این حوزه کنترل و نظارت دقیق اعمال شود چراکه قطعا اگر حادثه ای اتفاق بیفتد به دلیل جو روانی نامناسبی که در جامعه ایجاد می کند پیامدهای نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"