کد خبر: ۳۱۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، نشست خبری با عنوان امضا توافقنامه سرویس مدارس و رونمایی از برچسب سرویس مدارس سال 95-94 امروز 12 مرداد ماه در محل سازمان تاکسیرانی با حضور مدیران اتوبوسرانی و تاکسیرانی، عوامل پلیس راهور، مدیر کل آموزش و پرورش و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

رونمایی از برچسب سرویس مدارس و امضای توافقنامه چند جانبه

به گزارش خبرخودرو، نشست خبری با عنوان امضا توافقنامه سرویس مدارس و رونمایی از برچسب سرویس مدارس سال 95-94 امروز 12 مرداد ماه در محل سازمان تاکسیرانی با حضور مدیران اتوبوسرانی و تاکسیرانی، عوامل پلیس راهور، مدیر کل آموزش و پرورش و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

در راستای این مراسم مدیرعامل سازمان نظارت و کنترل تاکسیرانی تهران با بیان اینکه در خصوص اجرای این طرح شرایطی را برای رانندگان و خودروها به طور مجزا در نظر گرفته ایم عنوان کرد: از جمله شرایط تایید صلاحیت رانندگان خودرو که متقاضی فعالیت در حوزه سرویس مدارس می باشند سن 23 سال تمام و وضعیت تعهل افراد است که البته برای زنان سرپرست خانوار شرط تعهل اعمال نمی شود چراکه بخش مهمی از رانندگان این بخش را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

مهندس میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو شروط دیگر تایید صلاحیت فردی را برشمرد و اذعان داشت: متقاضیان فعالیت در سرویس مدارس می بایست از هر گونه سوء سابقه کیفری، محکومیت و محرومیتی که منتج به محدودیت های رانندگی شود، مبرا باشد.

وی در ادامه سلامت جسمی و روانی فرد را از شروط دیگر قانون جدید خواند و تصریح کرد: سنجش سلامت روانی افراد و انجام تست هایی برای احراز سلامت جسمی به لحاظ بیماری های مسری و همچنین عدم اعتیاد رانندگان این بخش از دیگر اقداماتی است که پیش از تایید صلاحیت متقاضیان توسط سازمان تاکسیرانی و مراجع ذیصلاح صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان نظارت و کنترل تاکسیرانی تهران در ادامه از الزامات تبیین شده جهت ورود خودروها به حمل و نقل دانش آاموزی سخن به میان آورد و گفت: در گام نخست خودروی متقاضی می بایست بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه کامل سرنشین و بیمه تکمیلی خودروهای عمومی را دارا باشد تا در صورت بروز حوادث پوشش بیمه ای کاملی از طرف شرکت های بیمه برای تمامی سرنشینان وجود داشته باشد.

وی افزود: اخذ برگ معاینه فنی معتبر و تجهیز خودرو به وسایل ایمنی از جمله جعبه کمک های اولیه، کپسول اطفای حریق و کمربند ایمنی برای تامین ایمنی داش آموزان جزو ضروریات است.

مهندس میثم مظفر در ادامه گفت: گام نهایی در تایید خودروهای این بخش الساق برچسب سرویس مدارس بر خودرو است که ملااک عمل برای گشت های کنترل و نظارت سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی، پلیس راهور  و آموزش و پرورش تهران به شمار می رود.

وی با بیان اینکه عملیات اداری ارائه برچسب از طریق مدارس صورت می گیرد اظهار داشت: بر اساس این توافق نامه جناب اقای چهاربند مدیر کل محترم آموزش و پرورش تهران طی ابلاغیه ای مراتب را به مدارس اطلاع رسانی می نمایند و بی این ترتیب مدارس ملزم به استفاده از رانندگانی می شوند که از فیلترهای تایید سلامت فردی و و سلامت فنی خودروی خود عبور کرده باشند.

وی همچنین از طرح ویژه گشت زنی میدانی در هفته های آغازین مهر امسال خبر داد و افزود: با تدابیری که از سوی پلیس راهور تهران بزرگ و سردار حسینی اندیشیده شد عوامل پلیس و واحد های گشت و کنترل تاکسیرانی و اتوبوسرانی در شهر مانور وسیعی خواهند داشت و در صورت مشاهده خودروهای فاقد برچسب سرویس مدارس که اقدام به جابه جایی دانش اموزان نموده اند از تردد آن ها ممانعت می عمل خواهد امد.

وی افزود: نظر به اینکه کنترل محدوده طرح زوج و فرد نیز به صورت مکانیزه کنترل می شود خودروهای فاقد برچسب اجازه ورود به این محدوده ها را نخواهند داشت و از طریق پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح در سال گذشته با گله مندی رانددگان این حوزه در خصوص عدم اطلاع رسانی مناسب مواجه شدیم که امسال این نقص را برطرف نموده ایم و از خانواده های دانش اموزان نیز خواستاریم که به وجود برچسب سرویس مدرسه بر خودروهای فعال در این بخش دقت نظرو  توجه داشته باشند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"